RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aldi Süd onthult “winkel van de toekomst”

icon
Food17 mei, 2016

Twee jaar heeft Aldi Süd gewerkt aan een innovatief winkelconcept dat kwaliteit en service sterker benadrukt. Tegen 2019 wil de discounter alle filialen ombouwen naar deze nieuwe standaard. 

 

Evolutie, geen revolutie

Een koffieautomaat met fairtradekoffie, een koelmeubel met snacks en dranken, ledverlichting, een klantentoilet, een rustzone met zitbanken achter de kassa’s… Het zijn enkele opvallende elementen die klanten sinds begin mei aantreffen in het Aldi-filiaal van Unterhaching, een gemeente nabij München. 

Een nieuwe drankenzone speelt de troeven van het wijnaanbod beter uit en de verszone met groenten, fruit, vlees een maaltijdcomponenten vormt het hart van de winkel. Toch zijn de vertrouwde paletten niet verdwenen, alleen staan ze nu achter een decoratief schot. Aldi Süd presenteert een evolutie, geen revolutie. Het wil de vaste klanten niet afschrikken. 

 

Prijsimago vrijwaren

Met het nieuwe winkelconcept wil Aldi Süd zich wapenen tegen de sterkere concurrentie van servicesupermarkten. Zelfstandige handelaars en spelers zoals Rewe winnen marktaandeel terug op de prijsgerichte Duitse markt. En ook aartsrivaal Lidl heeft de lat hoger gelegd. Het gevolg is dat veel (vooral jongere) shoppers vinden dat het niet langer de moeite loont om naast hun vaste supermarkt ook nog bij Aldi langs te gaan voor koopjes. 

Waarnemers wijzen erop dat de tegenzet van Aldi Süd een gevaar inhoudt: de discounter mag z’n prijsimago niet verwaarlozen. In het pilootfiliaal liggen mango’s aan 1,59 euro en avocado’s aan 1,39 euro, prijzen die hoger liggen dan in veel andere supermarkten, schrijft Süddeutsche Zeitung. 

Foto’s van het nieuwe Aldi-concept vind je hier. 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food11 juni, 2025
    Derde keer, goede keer voor Jumbo in Geel?

    Nadat de vergunning al twee keer vernietigd werd door de Raad voor Vergunningsbetwistingen, geeft de deputatie van de provincie Antwerpen opnieuw groen licht voor een Jumbo supermarkt in Geel. Definitief?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Hypermarkt verdwijnt, convenience wint: wie profiteert van de exit van Cora?

    Met de stopzetting van Cora maken de retailers zich klaar voor een herschikking van de marktaandelen. Maar wie zal de vruchten plukken? En wat vertelt het over de Belgische foodmarkt?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Picnic opent geavanceerd e-commerce distributiecentrum in Duitsland

    In het Duitse Oberhausen heeft Picnic een volledig gerobotiseerd orderverwerkingscentrum geopend, dat tot wel 33.000 online bestellingen per dag kan verwerken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN