RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bol.com gaat ook kleding verkopen

icon
Food12 november, 2019

Vanaf begin volgend jaar wil bol.com ook kleding verkopen. Daarmee anticipeert de grootste webwinkel van Nederland op de komst van Amazon. 

 

Gesprekken met modemerken

Volgens het FD heeft bol.com concrete plannen om volgend jaar merkkleding te verkopen: er zouden momenteel gesprekken aan de gang zijn tussen de webwinkel en verschillende modemerken. Insiders noemen onder meer G-Star en Tommy Hilfiger, maar dat laatste merk heeft aan RTL Z intussen formeel ontkend dat het onderhandelt met de webwinkel. “Misschien zijn we wel benaderd, maar wij zijn niet één van de merken waar bol.com plannen mee maakt“, zegt een woordvoerder.

 

Dat de Ahold Delhaize-dochter nu ook dames- en herenmode wil verkopen, heeft volgens ingewijden alles te maken met de komst van Amazon. Volgend jaar opent de Amerikaanse webgigant immers een complete Nederlandse webshop. Op dit moment worden er enkel boeken verkocht via Amazon.nl. 

 

“Logische stap”

Bol.com wilde niet reageren op de berichtgeving, maar liet weten dat een uitbreiding op het vlak van kleding ‘logisch’ zou zijn. Vandaag verkoopt de Nederlandse webwinkel overigens wel al sportkleding en schoenen. RetailDetail-stichter Jorg Snoeck ziet één groot voordeel dat bol.com wel heeft en Amazon niet: bij de zusterketens Albert Heijn en Delhaize heeft bol.com fysieke afhaalpunten waar op termijn pashokjes kunnen worden ingebouwd. Zo zou de Nederlandse webwinkel veel kunnen besparen op enorm dure retouren. 

 

Retailexperts verwachten volgend jaar een hevige concurrentiestrijd op de online kledingmarkt. Naast de genoemde spelers, Amazon en bol.com, zal ongetwijfeld ook Zalando de strijd aangaan. Verder is de Otto Group, via dochteronderneming About You, sinds kort actief op de Nederlandse online kledingmarkt. Waarnemers menen dat Wehkamp wel eens het grootste slachtoffer zou kunnen worden van de krachtmeting. 

 

Sacha Buyck, de manager van bol.com voor België, is overigens één van de sprekers op de RetailDetail Night van 28 november. Zal hij daar deze nieuwe plannen verder toelichten? Only one way to find out…

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN