RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Markthalconcept moet Real redden

icon
Food29 november, 2016

De slabakkende Duitse hypermarktketen van Metro Group onthulde vorige week een spectaculaire nieuwe winkelformule, die volop inzet op versbeleving en technologie. 

Miljoeneninvestering

‘Markthalle Krefeld’ staat er op de gevel, en pas daaronder in kleine letters: Real. Metro Group kondigt het nieuwe concept alvast met de nodige superlatieven aan als ‘de toekomst van het winkelen’. De markthal is onderdeel van een nieuwe strategie bij Real: “We wilden ons bestaande concept niet doen evolueren, maar iets totaal iets nieuws creëren, dat ongezien is in Duitsland”, zegt Henning Gieseke, die samen met Patrick Müller-Sarmiento de divisie Real leidt. “Daarom hebben we ook gekozen voor een nieuwe naam en een nieuw corporate design.”

 

Dat was ongetwijfeld nodig, want zoals wel meer hypermarkten staat Real al enkele jaren onder druk. De retailer wordt vaak beschreven als een ‘zorgenkind’ voor Metro. Deze volledig vernieuwde winkel, een miljoeneninvestering, moet dan ook de ommekeer inluiden en de blauwdruk vormen voor de toekomst van Real. Meer emotie, scherpere prijzen en meer belevenis, belooft de keten. Inspiratie vonden de toplui naar eigen zeggen in Japan en de Verenigde Staten. Al zou het ons niet verbazen als ze ook bij Carrefour in Bergen passeerden, want er zijn gelijkenissen. 

 

Versmarkt

Een uitgebreid horeca-aanbod staat centraal in de hypermarkt, die een verkoopoppervlakte heeft van 11.500 m². Shoppers vinden er een piazza met 110 zitplaatsen en een wintertuin met 70 plaatsen, waar ze ter plaatse kunnen eten. Het aanbod varieert met de seizoenen, de gerechten worden voor de ogen van de bezoekers bereid. Op de versmarkt is er keuze te over: saladebar, pizzeria, oesterbar, sushi, grill, vegetarisch, bio, een banketbakkerij, een koffiebranderij, een wijnbar…

 

Ook in non-food innoveert Markthalle Krefeld: de ‘Innovation Lounge’ presenteert de nieuwste digitale trends met de recentste smartphones, tablets, laptops, televisies en spelconsoles. Er is een fietswereld met herstelplaats en een afdeling ‘Mijn familie’, met alles voor de eerste levensjaren van je kind, van de zwangerschap tot de eerste schooldag. 

 

De hypermarkt zet zwaar in op service en nam daarom wel zeventig nieuwe medewerkers in dienst. Er is uiteraard gratis wifi, klanten kunnen contactloos betalen en het kasticket ontvangen ze desgewenst op hun smartphone. Vanaf volgend jaar krijgt de winkel ook een afhaaldienst, waar klanten de producten kunnen afhalen die ze op www.real-drive.de hebben besteld. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food10 december, 2025
    Leonidas: recordomzet maar winst onder druk

    Leonidas heeft een recordjaar achter de rug. Qua omzet dan toch, want de exponentieel duurdere cacao en een verhuis van Brussel naar Nijvel drukten de winst. Desalniettemin investeert de Belgische chocolatier fors in internationale expansie.

  • icon
    Food10 december, 2025
    [In Beeld] Foodmaker Café wil gezonde voeding toegankelijker maken

    Woensdag opende Foodmaker in Brussel de allereerste vestiging van het nieuwe Foodmaker Café concept, een ontmoetingsplek waar gezonde voeding centraal staat. De opening markeert de start van een ambitieus internationaal groeiplan.

  • icon
    Food10 december, 2025
    Poolse nummer drie wil discounters counteren met franchisenetwerk

    Eurocash, de derde grootste supermarktgroep in Polen, sluit 150 winkels en ontslaat 3000 medewerkers om slagkracht te winnen in een erg competitieve markt. De retailer ziet heil in een franchisemodel.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN