RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour presteert in lijn met de verwachtingen

icon
Food10 maart, 2016

De Franse retailreus Carrefour heeft in 2015 de verwachtingen van de analisten bevestigd. Omzet en operationele winst stegen, al nam de nettowinst wel een flinke duik als gevolg van hogere eenmalige posten.

Ruim 2,5 miljard investeringen gepland

Met een recurrente operationele winst van 2,45 miljard euro (een stijging met net geen 2,5% en zelfs met +7% bij constante wisselkoersen) presteerde Carrefour in lijn met de verwachtingen: de analisten die het financiële nieuwsagentschap Bloomberg consulteerde, hadden hetzelfde bedrag vooropgesteld. De nettowinst, inclusief minderheidsbelangen, daalde door hogere eenmalige items wel met bijna een vijfde (-18%) tot 1,1 miljard euro.

 

Carrefour had zijn omzet al in januari bekendgemaakt: die steeg met 3,3% tot 86,3 miljard euro. Het concern kampte op zijn thuismarkt met de nasleep van de aanslagen in Parijs en met te warm warm weer in de laatste drie maanden van het jaar. Desondanks wisten alle formats in Frankrijk met groei uit te pakken. De rest van Europa, en dan met name Spanje en Italië, lieten een groeiversnelling optekenen.

 

Op de Belgische markt groeide de omzet in de winkels die minstens 12 maanden open zijn met 1% over het hele jaar. Brazilië, de op een na grootste markt van Carrefour, presteerde “excellent in een moeilijkere context”.

 

De Franse retailgigant maakte vanochtend ook bekend dat het in 2016 zo’n 2,5 à 2,6 miljard euro gaat investeren, onder meer in de opening van nieuwe winkels van verschillende formats. Over de geplande beursgang van vastgoedfiliaal Carmila viel dan weer te horen dat Carrefour “het juiste moment zal afwachten”.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food10 december, 2025
    Pilsoorlogje in Belgische supermarkten

    Een stuntpromo met Jupiler bij Albert Heijn België veroorzaakt opnieuw controverse, maar ook bij andere supermarktketens worden pilsmerken tegen kortingen van 25% tot meer dan 40% aangeboden.

  • icon
    Food10 december, 2025
    Aldi opent vijf Britse winkels in 24 uur tijd

    Aldi opent deze week in twee dagen tijd vijf nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk. De expansie past in het plan om van 1.070 naar 1.500 winkels te groeien.

  • icon
    Food9 december, 2025
    PepsiCo zet het mes in de kosten

    Onder druk van zijn activistische aandeelhouder Elliott Investment Management, gaat PepsiCo fors kosten besparen, consumentenprijzen verlagen en het assortiment gezonder maken.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN