RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour ziet lichte omzetdaling in België

icon
Food24 april, 2024

In het eerste kwartaal van 2024 heeft Carrefour degelijke prestaties geboekt. De lichte omzetdaling in België is vooral te wijten aan de uitzonderlijke omzetstijging in maart vorig jaar, door de sociale onrust bij Delhaize.

Geen verrassing

De vergelijkbare omzet van Carrefour België kende in het eerste kwartaal een lichte daling met 0,2% tegenover 2023, maar ligt wel 9,7% hoger dan in 2022. De gestegen volumes in januari en februari bevestigen de “uitstekende commerciële dynamiek”, met een stijging van de vergelijkbare omzet met 4,3%, meldt de retailer.

De omzetdaling met 7,6% in maart is geen verrassing gezien de uitzonderlijke groei vorig jaar: toen steeg de omzet plots met 16,8% doordat stakingen uitbraken bij Delhaize, na de aankondiging van het Toekomstplan. Carrefour opende vier nieuwe winkels in het eerste kwartaal en zag de onlineomzet groeien met dubbele cijfers.

Huismerken en e-commerce groeien

Op groepsniveau steeg de omzet van de Franse retailgroep met 13,5% naar goed 22 miljard euro. Die groei was te danken aan een sterke prestatie in Latijns-Amerika, waar de verkopen met wel 48% stegen. In Europa daarentegen zag de retailer een omzetdaling, als gevolg van lagere voedingsinflatie, prijsinvesteringen en zwakke volumegroei. Op de Franse thuismarkt moeten de hypermarkten wat terrein prijsgeven.

De retailer verwijst in zijn persbericht naar vooruitgang op belangrijke strategische initiatieven. Zo steeg het aandeel van huismerken in de omzet van 35 naar 37%. De ambitie is om 40% te halen in 2026. Op het vlak van e-commerce boekt de groep een mooie omzetgroei van 33%. De net promoter score (NPS) die de klanttevredenheid meet, steeg met 6 punten. En Eureca, de Europese inkoopcentrale van Carrefour, heeft nu twintig partner-leveranciers.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food12 juni, 2025
    Prikacties bij Lidl na mislukt overleg

    In een klein aantal Belgische supermarkten van Lidl zijn donderdag stakingen uitgebroken: medewerkers protesteren tegen het uitblijven van afdoende maatregelen om de werkdruk te verlichten.

  • icon
    Food12 juni, 2025
    Walmart breidt droneleveringen uit naar meer Amerikaanse steden

    De Amerikaanse retailgigant Walmart voert het tempo van zijn droneleveringen op. Levering vanuit de lucht is binnenkort beschikbaar in vijf bijkomende steden, vanuit in totaal honderd winkels.

  • icon
    Food12 juni, 2025
    Delhaize organiseert wintereditie van foodfestival Wonderfood Adventure

    Na het succes van de eerste editie breit Delhaize een vervolg aan het foodfestival Wonderfood Adventure: de wintereditie in november brengt opnieuw een reis door vier themawerelden, van koelkast tot moestuin.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN