RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Colruyt Group bezorgt maaltijden vanuit ‘dark kitchen’

icon
Food2 september, 2020

Onder de naam Rose Mary lanceert Colruyt Group een maaltijdbezorgdienst in het Brusselse. De ambitie: gezonde, verse bereidingen aanbieden, weg van fastfood. Het gaat om een test, benadrukt de retailer.

 

Kleinschalig concept

“Het gaat om een nieuw, nog zeer kleinschalig foodconcept dat ontwikkeld werd door een klein intern team hier, en dat we uittesten onder de naam Rose Mary. Dit concept sluit aan bij de steeds vagere grenzen tussen horeca en retail: tegenwoordig zien we steeds vaker concepten die in elkaar overlopen”, zegt woordvoerder Hanne Poppe aan RetailDetail.

 

Aangezien er tijdens de lockdown toch geen workshops konden doorgaan, heeft de retailer de keuken van de Colruyt Group Academy in Ukkel opengesteld voor echte chef-koks. Zij gaan aan de slag in een ‘dark kitchen’ en bereiden er verse, kwalitatieve, lekkere en wat specialere maaltijden in drie categorieën: ’twisted classics’, ’tasty healthies’ en ‘world kitchen’.

 

Colruyt Group ziet Rose Mary als een gezonder alternatief voor andere maaltijdbezorgdiensten, waarbij mensen wel maaltijden bestellen die lekker zijn en waar ze blij mee zijn, maar waarvan ze weten dat ze niet noodzakelijk gezond zijn of geschikt om elke dag te eten. De maaltijden van Rose Mary zijn dan een sneller en handiger alternatief voor zelf koken, omdat de maaltijden ‘kant en klaar’ zijn, dus al bereid: ze hoeven enkel maar opgewarmd te worden.

 

Versheid is troef

“Volgens ons is dit nieuwe concept een antwoord op de vraag van de consument naar ‘snelle, verse, gezonde maaltijden’, weg van fast food. De versheid is meteen ook de grootste troef van Rose Mary: klanten bestellen voor 12 uur en krijgen hun maaltijd ’s avonds aan huis geleverd door een fietskoerier. Voorlopig speelt zich dit enkel af in het Brusselse, aangezien het hier gaat om een nieuw foodconcept dat nog heel erg in zijn kinderschoenen staat.”

 

Het verhaal is nog maar net gelanceerd en het gaat echt nog over een pilootproject, benadrukt Colruyt: “We gaan het de komende weken dan ook nog bijschaven waar nodig. Zo staat de website bijvoorbeeld nog niet helemaal op punt. Eind september zouden we nog iets steviger in onze schoenen willen staan. Belangrijk om te benadrukken is dat het een piloot is, kleinschalig qua oppervlakte – enkel de regio rond Ukkel – en dat we hier vooral heel graag uit willen bijleren: de consument begrijpen en kijken hoe wij daar verder kunnen helpen als groep.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN