RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Deals!-platform van Colruyt viert eerste verjaardag

icon
Food23 maart, 2022

Colruyt Group startte een jaar geleden de koopjeswebshop Deals! op, een platform met near-foodaanbiedingen tegen hoge volumekortingen. 84 rollen wc-papier met 58% korting? Steeds meer promojagers vinden hun weg er naartoe.

 

Antwoord op Amazon en Bol.com

Precies een jaar geleden zag Deals! het daglicht, een nieuw koopjesplatform van Colruyt Group als antwoord op de toenemende concurrentie van buitenlandse onlinespelers. Het aandeel van near-food (denk aan tandpasta, wc-papier, schoonmaakmiddelen enzovoort) komt in de traditionele supermarkten namelijk onder druk te staan, precies door bulkaanbiedingen en ‘flash sales’ op buitenlandse sites. Denk maar aan de Amazon Prime Days, bulkdagen bij bol.com en meer van dat.

 

“Mensen vinden steeds vaker hun weg naar die nieuwe manieren van verkopen”, ziet projectverantwoordelijke Jean-Charles Verhaeghe. Deals! is daarom een retailantwoord vanuit zo’n opportuniteitsconcept: “Heel grote volumes, maar aan een hele diepe prijs.” Colruyt Group koopt loten op bij leveranciers. Het gaat om producten waarvan bijvoorbeeld de verpakking verandert, restvoorraden, noem maar op.

 

Het platform is gestart met tien deals per week, nu zijn dat er gemiddeld twintig. Deze week, omdat de webshop haar eerste verjaardag viert, zijn er 34 aanbiedingen. Voor het eerst is daar ook een foodproduct bij: koffiecapsules. “Volume-aankopen kunnen met warme dranken, zien we, maar ook met gerichte non-fooditems. We gaan in de toekomst dus diverser en breder in het aanbod, en ook voor nog meer deals”, aldus Verhaeghe.

 

Geen kannibalisme

Een permanent aanbod is daarentegen mogelijk noch wenselijk. “We zitten aan het einde van de ketting, we nemen wat overblijft. Op is op. Het is bovendien niet de bedoeling om er een mainstream of bijkomende formule van te maken. Deals! hoort een complementair kanaal te blijven.” Complementair is ook het klantenbereik van het koopjesplatform: “Elke week vinden meer mensen hun weg naar het platform. Daar zitten een deel niet-Colruytklanten bij, echte koopjesjagers, maar ook promogerichte mensen die zo’n producten normaal elders kopen. Mensen die bij ons wel eten kopen, maar hun wc-papier bijvoorbeeld meestal ergens anders halen.”

 

Deals! scoorde onmiddellijk boven de verwachtingen, “instant zelfs”. Toch wachtte Verhaeghe in het begin met een bang hart af. “Het gaat soms toch over liefst 600 vaatwastabletten, zal dat wel aanslaan? Blijkbaar wel. We zien dat mensen geregeld ook samen aankopen, kennissen onder elkaar. Ondertussen ben ik er heilig van overtuigd dat Deals! zijn volle potentieel zelfs nog niet heeft bereikt.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 december, 2025
    Nestlé mag Perrier blijven produceren in Frankrijk

    Nestlé heeft groen licht gekregen om Perrier te blijven produceren in het Franse Vergèze, en om dat te blijven etiketteren als natuurlijk mineraalwater. Dit zal wel moeten gebeuren onder strikte voorwaarden en verscherpt toezicht.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Monoprix hervat activiteiten in Libanon

    Monoprix maakt deze week zijn comeback in Libanon, nadat de keten zich daar in 2019 had teruggetrokken wegens de politieke en economische crisis. Voor volgend jaar staan ook Egypte en Marokko op de planning voor de Casino-dochter.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Walmart en PepsiCo beschuldigd van prijsafspraken

    Walmart en PepsiCo worden in de Verenigde Staten beschuldigd van samenwerking in een prijsafsprakenschema dat bijna tien jaar zou hebben geduurd. Dat blijkt uit een rechtszaak die maandag werd aangespannen bij een federale rechtbank, met het verzoek om erkenning als 'class action'.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN