RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Heineken
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Consumenten drinken weer meer Heineken

icon
Food24 april, 2024

Na een minder jaar ziet Heineken de volumes weer stijgen, vooral in Azië. Toch blijft de brouwerijreus voorzichtig.

Vroege Pasen

Het eerste kwartaal was een meevaller voor Heineken: zowel de autonome omzet als het volume stegen weer, meer zelfs dan analisten verwachtten. De omzet steeg (autonoom) met 9,4% naar 6,8 miljard euro, wisselkoerseffecten hadden weliswaar een negatieve impact van bijna 300 miljoen euro.

Na een 2023 met een negatieve volumetrend is ook de autonome volumestijging van 4,7% goed nieuws voor de brouwerijgroep. In Vietnam, Heinekens tweede winstgevendste markt, werd weer meer bier verkocht, net als in Europa. De Europese groei is wel mede te danken aan het feit dat Pasen dit jaar nog in het eerste kwartaal viel.

Heineken denkt dan ook niet dat de groei van dit kwartaal ook de rest van het jaar gegarandeerd zal aanhouden. De bierproducent blijft voorzichtig en houdt in zijn jaarprognoses vast aan minder dan 10% meer operationele winst voor 2024.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food17 juni, 2025
    Nieuw voedingsadvies doet charcuterie en alcohol in de ban

    Charcuterie, ultrabewerkte voeding, frisdrank, alcohol en toegevoegde suikers zijn te mijden volgens nieuwe voedingsaanbevelingen waarmee de Hoge Gezondheidsraad Belgen wil helpen om gezonde voedingskeuzes te maken.

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Concurrentie zet Colruyt verder onder druk

    Colruyt Group zag de omzet afgelopen boekjaar slecht lichtjes stijgen, terwijl het bedrijfsresultaat en het marktaandeel opnieuw onder druk stonden als gevolg van heftige concurrentie op de Belgische foodmarkt.

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten aan Intermarché

    Colruyt Group verkoopt 81 Franse supermarkten en 44 Dats 24 tankstations aan Groupement Mousquetaires, de groep achter supermarktketen Intermarché. Voor de overige supermarkten lopen er nog gesprekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN