RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Crisp
  • Onderwerpen E-commerceExpansie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Crisp ziet aantal bestellingen verdubbelen en tankt vers groeikapitaal

icon
Food11 oktober, 2022

Onlinesupermarkt Crisp heeft op een jaar tijd zijn aantal klanten verdubbeld, mede dankzij een succesvolle Belgische expansie. De startup haalde vers kapitaal op – alweer bij enkele grote namen uit de retailwereld – en neemt zijn grootste maaltijdenleverancier over. In de app verschijnt nu ook een aanbod non-food.

Aantal bestellingen verdubbelt

Crisp, de Nederlandse onlinesupermarkt die sinds juni ook in Vlaanderen actief is, groeit als kool: het bedrijf bedient vandaag naar eigen zeggen twee keer zoveel klanten dan een jaar geleden. In België verdubbelde het aantal bestelling opnieuw de afgelopen vier weken, meldt een persbericht. Het assortiment groeide met 36%, mede dankzij de introductie van meer Belgisch aanbod. In Nederland voegt de e-commercespeler nu een relevant non-foodaanbod toe, dat later ook in Vlaanderen zal worden geïntroduceerd. Het gaat om producten als dierenvoeding, afwas- en schoonmaakmiddelen, toiletpapier, bakpapier, boterhamzakjes, vershoudfolie en baby- en kinderverzorgingsproducten.

Eerder dit jaar haalde de startup 75 miljoen euro op in een nieuwe investeringsronde. Met dat geld neemt Crisp onder andere Eetfabriek over, zijn vaste verse maaltijdenleverancier en één van de top drie leveranciers in de app. Het aanbod verse maaltijden stijgt van vijftien naar vijftig seizoensgebonden gerechten.

Opmerkelijk: één van de nieuwe investeerders in Crisp is Sander van der Laan, voormalig CEO van Albert Heijn en Action. Hij is in goed gezelschap: vorig jaar wist de bezorgapp ook al Jitse Groen van Just Eat Takeaway te strikken. Daarnaast geloven ook betaaloplossingen duidelijk in Crisp: Mollie-oprichter Adriaan Mol vervoegt zo Pieter van den Deos van Adyen, die ook al sinds vorig jaar aan boord is.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food28 mei, 2025
    Geen “spookproducten” meer op kastickets Delhaize

    Delhaize heeft het informaticaprobleem opgelost waardoor klanten soms betaalden voor “spookproducten” die ze niet hadden gekocht: alle kassa’s hebben een software-update gekregen.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Brouwerij Haacht overweegt verkoop na slecht jaar

    Onder druk van dalende verkoopcijfers en dubbel zoveel verlies, overweegt Brouwerij Haacht verschillende strategische opties – waaronder een mogelijke verkoop. De brouwerijgroep kampt met de veranderende consument.

  • icon
    Food28 mei, 2025
    Aldi en Lidl vechten prijsoorlog uit in Duitsland

    Nadat Lidl vorige week de “grootste prijsverlaging aller tijden” aankondigde in Duitsland, lanceren rivalen Aldi Nord én Süd de tegenaanval in een strijd om het prijsleiderschap, die ook andere retailers dreigt te treffen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN