RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De Kleinste Soepfabriek steekt de oceaan over

icon
Food18 november, 2012

Ambitieuze soepdwerg

De Kleinste Soepfabriek is op dit moment nog maar goed voor ruim 600.000 potten soep en saus en een jaaromzet van maar 1,4 miljoen euro. Daarmee is het bedrijf nog een dwerg in de wereld van de soepen, maar wel een ambitieuze: “Ik wil geen grote Nederlandse speler worden, ik wil meedraaien op de wereldmarkt”, zegt directeur Michel Jansen in het Dagblad van het Noorden.

 

“Wij moeten het hebben van vrij dure producten, die zich onderscheiden door de smaak en de ingrediënten. De grote fabrikanten hebben allemaal dezelfde soepen en vrijwel dezelfde smaak. De middelmaat regeert. Dat willen wij niet, we hebben niet de ambitie om Unox te worden.“

 

De Kleinste Soepfabriek is intussen actief in Nederland, Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Arabische Emiraten en Japan. De nieuwe uitbreiding gaat via het bedrijf Not for Sale, waarmee waarschijnlijk een joint venture wordt gesloten. Dat maakt het eenvoudiger om handel te drijven in de VS en om aan de lokale wetgeving te voldoen.

 

Productiecapaciteit krijgt flinke boost 

Vorig jaar nam De Kleinste Soepfabriek een productiefaciliteit van een failliet vleesbedrijf over, waardoor de productie de komende jaren flink kan worden opgevoerd. Daarmee is de onderneming klaar voor grote orders.

 

Dat was een paar jaar geleden wel anders, toen Albert Heijn zich meldde als mogelijke klant. Daar werd echter ‘nee’ tegen gezegd: “Er zijn twee mogelijkheden als je met zo’n grote speler in zee gaat. Óf je product loopt als een trein en binnen een paar maanden staat er een goedkope maar minder goede versie van in het schap ernaast, óf het loopt niet en je product eindigt in de kortingsbak met zo’n 35 procent korting sticker erop”, aldus Jansen.

 

Wel doet het bedrijf al jaren zaken met het snelgroeiende Jumbo en worden de producten bij Natuurwinkels verkocht. Ook is er een eigen webshop, maar daar zijn de producten duurder dan in de winkel, om te voorkomen dat het bedrijf met de eigen afnemers gaat concurreren. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food8 december, 2025
    EU-verbod op benamingen als veggieburger is illegaal, zegt Foodwatch

    Foodwatch noemt het geplande EU-verbod op vleesbenamingen voor plantaardige producten in de huidige vorm onwettig. De Europese voedselwaakhond baseert zich op een juridisch advies dat verwijst naar het Europees Hof van Justitie en de Europese regels voor voedselinformatie.

  • icon
    Food8 december, 2025
    AB InBev slaagt in overname punchmaker BeatBox

    AB InBev heeft een miljard dollar veil voor de Amerikaanse jeugd: de brouwerijreus betaalt 490 miljoen Amerikaanse dollar voor een meerderheidsbelang van 85% in BeatBox Beverages, een Amerikaanse producent van partypunch die een trouwe aanhang heeft opgebouwd bij jonge consumenten.

  • icon
    Food8 december, 2025
    “Tijd voor een nieuwe generatie bij Ben & Jerry’s” vindt Magnum-CEO Peter ter Kulve

    Naar aanleiding de beursgang van The Magnum Ice Cream Company (TMICC) maandag, haalt topman Peter ter Kulve uit naar medeoprichter Ben Cohen van Ben & Jerry’s, die blijft aandringen op een verkoop: het wordt tijd dat hij het merk loslaat en overdraagt aan een nieuwe generatie.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN