RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verleidt shoppers met slimme en gezonde kortingen

icon
Food2 oktober, 2020

Delhaize vervangt de Pluskaart door een app die klanten gepersonaliseerde kortingen geeft. De keten versterkt zo haar gezonde imago en scherpt de prijsperceptie aan, zonder in een prijsoorlog te verzanden.

 

Meer data, meer korting

Gezondheid, koopkracht en digitalisering zijn de trends die door de coronacrisis versterkt worden. Het nieuwe Superplus-programma van Delhaize, geïntegreerd in de vernieuwde MyDelhaize-app, is hierop een antwoord: het geeft trouwe klanten kortingen op hun aankopen, net zoals de vertrouwde Pluskaart, maar gaat nog enkele stappen verder. De app wordt een “getrouwheidsclub” met bijkomende voordelen voor leden. Klanten die bereid zijn om hun data te delen met de retailer, krijgen dus meer korting.

 

Staat een product in de winkel aan -20%, dan kunnen leden van de club het aan -30% krijgen. Een aanbieding “2de aan 50%” wordt voor leden 1+1 gratis. Het puntenspaarsysteem wordt ook flexibeler: zo zullen klanten punten kunnen inwisselen voor specifieke producten, of voor aankoopbonnen bij partners, zoals bol.com. Ook de papieren bon van 5 euro verdwijnt: ze wordt gedigitaliseerd.

 

Daar bovenop stimuleert Delhaize een gezonder koopgedrag. Voor 5.000 gezonde producten met Nutri-Score A of B loopt de korting op tot 15% voor klanten die meer dan 500 euro per maand besteden. Het Nutri-Profiel in de app toont hoeveel producten de klant heeft gekocht, en met welke Nutri-Score. De app suggereert ook gezondere alternatieven.

 

Twee vliegen, een klap

Het nieuwe programma bouwt verder op eerdere tests die Delhaize al deed met kortingen op producten met een goede Nutri-Score, en met gepersonaliseerde e-deals voor klanten die zich online registreerden. Daaruit is gebleken dat klanten tot 35% meer gezonde producten kopen dankzij een Nutri-Scorekorting. Volgens Delhaize kunnen klanten zo tot 360 euro per jaar besparen.

 

Met de nieuwe aanpak lijkt Delhaize twee vliegen in een klap te willen slaan: de keten profileert zich nog meer als een supermarkt die meedenkt met zijn klanten, en die mensen ook gezonder wil doen eten en leven. Bovendien scherpt de retailer het prijsimago aan zonder een zinloze prijsoorlog te riskeren. Een concurrent als Colruyt kan op de gepersonaliseerde kortingen immers niet reageren met rode prijzen. “De vaste prijs in het schap is niet meer relevant,” aldus CEO Xavier Piesvaux. De toekomst is aan kortingen op maat van het shoppergedrag.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN