RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Farhan Siddiqi moet online omzet Ahold Delhaize verdubbelen

icon
Food8 januari, 2019

Ahold Delhaize heeft Farhan Siddiqi aangesteld als eerste ‘Chief Digital Officer’. Vanaf 28 januari zal hij zetelen in het uitvoerend comité en verantwoordelijk zijn voor de “verdere digitale transformatie en innovatie” doorheen alle merken van het concern.

 

Voorhoede van de innovatie

Siddiqi moet zich vooral gaan bezig houden met klantgetrouwheid, data-analyse en personalisatie. Dat deed hij tot vandaag ook al bij McDonalds, waar hij de lancering van mobile commerce in 20.000 vestigingen overzag, een nieuwe app liet bouwen en zorgde voor de verbetering van de zelfbedieningszuilen bij de keten. Voordien was Siddiqi verantwoordelijk voor klantgetrouwheid, digitale betaaloplossingen en strategische samenwerkingen bij onder andere Amerika’s op één na grootste keten Target, maar ook bij de Bank of America en General Electric.

 

Ahold Delhaize probeert zich naar de voorhoede van de digitale innovatie te hijsen, denk maar aan de oprichting van digitale labs in Nederland en de Verenigde Staten en experimenten met kassaloze winkels, maar ook de steeds verdere integratie tussen webwinkel bol.com en de fysieke supermarktketens. Het concern haalde in december ook al Philip Padberg binnen, toen directeur bij Deliveroo en sinds nieuwjaarsdag directeur van webshop AH.nl. 

 

Omzet verdubbelen

CEO Frans Muller is naar eigen zeggen “verheugd om Farhan te verwelkomen bij Ahold Delhaize. Met zijn kennis van de digitale klantervaring in allerhande sectoren zal hij de digitale transformatie bij Ahold Delhaize verder helpen versnellen – en dat is een sleutelelement in onze ‘Leading Together’-strategie. Farhan zal het delen van ‘best practices’ in ‘digital’ en e-commerce verdelen over onze geweldige lokale merken, terwijl we toch onze wereldwijde schaal kunnen benutten, en ons helpen de netto online consumentenomzet te verdubbelen tot ongeveer 7 miljard euro in 2021.”

 

Siddiqi is zo min of meer de opvolger van Hanneke Faber, die eind 2017 naar Unilever trok. De titel verandert wel: de Nederlandse was ‘Chief E-Commerce & Innovation Officer’, terwijl de taak van de Amerikaan met ‘Chief Digital Officer’ toch iets ruimer klinkt. 

 

Vanaf 28 januari telt het dagelijks bestuur van Ahold Delhaize nu drie Amerikanen, drie Nederlanders, twee Britten… en sinds het vertrek van duurzaamheidsverantwoordelijke Marc Croonen in oktober geen enkele Belg meer.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
  • icon
    Elektro11 december, 2025
    Italië eist veiligheidsgaranties van JD.com bij overname MediaMarkt
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN