RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Bedrijven Gorillas
  • Onderwerpen huismerken
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Flitsbezorger Gorillas lanceert eigen huismerken

icon
Food7 juni, 2022

De Duitse flitsbezorger Gorillas gaat liefst vier eigen huismerken lanceren om zijn winstmarges op te krikken. Een vijftigtal producten in elf populaire categorieën zijn vanaf overmorgen beschikbaar in de app voor klanten uit vier kernmarkten.

Differentiatie

De merken “Gorillas Daily”, “Gorillas Premium”, “Hot Damn Coffee” en “<start-up beer>” zijn vanaf 9 juni te koop voor Britse, Duitse, Franse en Nederlandse klanten, zo laat de Berlijnse flitsbezorger weten in een persbericht. Meer producten zullen in de komende maanden worden toegevoegd. De huismerken zullen wel alleen te koop zijn in de vier kernmarkten waarop de flitsbezorger zich gaat terugplooien.

Door niet één, maar meteen vier huismerken te creëren, wil Gorillas van meet af aan verschillende klemtonen leggen. Het ‘Daily’-gamma belooft toegankelijke prijzen voor essentiële producten, terwijl ‘Premium’ (logischerwijs) mikt op “producten met een bijzonder hoge kwaliteit, zoals verse pasta”. Daarnaast komt er een apart merk voor koffie (en bijbehorende producten, zoals pads en havermelk) en voor bier.

Winstgevend én duurzaam

Stichter Kağan Sümer ziet de ontwikkeling van huismerken als een logische volgende stap: “Sinds dag één wilden we onze eigen producten, met unieke smaken en een creatieve verpakking, ontwikkelen om de noden en smaken van onze klanten zo goed mogelijk tegemoet te komen. Onze nieuwe huismerken zijn daarenboven ook een belangrijke stap in onze winststrategie: ze zullen ons toelaten om in onze kernmarkten nieuwe opbrengsten aan te boren.”

Gorillas zegt zegezeker te zijn met zijn nieuwe aanbod, dat gebaseerd is op een “diepe en datagedreven kennis van de voorkeuren van onze klanten”. Met zijn huismerken wil de flitsbezorger ook stappen naar duurzaamheid zetten: zo zijn de fruitsappen en bieren geproduceerd met 100% hernieuwbare energie. Verpakkingen zijn dan weer zo veel mogelijk gemaakt van gerecycleerd materiaal, terwijl de koffiepads volledig composteerbaar zijn.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop

    Groupement Les Mousquetaires, het bedrijf achter supermarktketen Intermarché, lijkt wat afstand te nemen van zijn model van verticale integratie: de groep zet nog eens acht voedingsfabrieken te koop.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN