RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Bedrijven Gorillas
  • Onderwerpen huismerken
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Flitsbezorger Gorillas lanceert eigen huismerken

icon
Food7 juni, 2022

De Duitse flitsbezorger Gorillas gaat liefst vier eigen huismerken lanceren om zijn winstmarges op te krikken. Een vijftigtal producten in elf populaire categorieën zijn vanaf overmorgen beschikbaar in de app voor klanten uit vier kernmarkten.

Differentiatie

De merken “Gorillas Daily”, “Gorillas Premium”, “Hot Damn Coffee” en “<start-up beer>” zijn vanaf 9 juni te koop voor Britse, Duitse, Franse en Nederlandse klanten, zo laat de Berlijnse flitsbezorger weten in een persbericht. Meer producten zullen in de komende maanden worden toegevoegd. De huismerken zullen wel alleen te koop zijn in de vier kernmarkten waarop de flitsbezorger zich gaat terugplooien.

Door niet één, maar meteen vier huismerken te creëren, wil Gorillas van meet af aan verschillende klemtonen leggen. Het ‘Daily’-gamma belooft toegankelijke prijzen voor essentiële producten, terwijl ‘Premium’ (logischerwijs) mikt op “producten met een bijzonder hoge kwaliteit, zoals verse pasta”. Daarnaast komt er een apart merk voor koffie (en bijbehorende producten, zoals pads en havermelk) en voor bier.

Winstgevend én duurzaam

Stichter Kağan Sümer ziet de ontwikkeling van huismerken als een logische volgende stap: “Sinds dag één wilden we onze eigen producten, met unieke smaken en een creatieve verpakking, ontwikkelen om de noden en smaken van onze klanten zo goed mogelijk tegemoet te komen. Onze nieuwe huismerken zijn daarenboven ook een belangrijke stap in onze winststrategie: ze zullen ons toelaten om in onze kernmarkten nieuwe opbrengsten aan te boren.”

Gorillas zegt zegezeker te zijn met zijn nieuwe aanbod, dat gebaseerd is op een “diepe en datagedreven kennis van de voorkeuren van onze klanten”. Met zijn huismerken wil de flitsbezorger ook stappen naar duurzaamheid zetten: zo zijn de fruitsappen en bieren geproduceerd met 100% hernieuwbare energie. Verpakkingen zijn dan weer zo veel mogelijk gemaakt van gerecycleerd materiaal, terwijl de koffiepads volledig composteerbaar zijn.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

  • icon
    Food4 december, 2025
    Picnic haalt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië

    Na België, Duitsland en Frankrijk haalt onlinesupermarkt Picnic nu ook merkproducten uit Polen en Tsjechië. Daarmee zet de e-tailer een nieuwe stap in zijn strijd tegen de ’territoriale leverbeperkingen’.

  • icon
    Food4 december, 2025
    [In Beeld] Carrefour test mobiele winkel ‘The Box’ tijdens Winterpret in Brussel

    Carrefour duikt op het Poelaertplein, aan de voet van het reuzenrad van Winterpret, op met The Box: een mobiele winkel van minder dan vijftig vierkante meter. De supermarktketen test zo een nieuw format, dat later ook op andere evenementen en festivals kan worden ingezet.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN