RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Forse omzetgroei voor Carrefour

icon
Food20 februari, 2024
Shutterstock.com

Carrefour realiseerde in 2023 een forse omzetgroei, met dank aan een sterke vooruitgang voor de huismerken en online. België behoort tot de uitblinkers binnen de groep, maar schrijft nog wel rode cijfers.

Tevreden klanten

Met een vergelijkbare omzetgroei van 10,4% naar 94,1 miljard euro en een groei van het nettoresultaat met 7,6% heeft Carrefour een sterk jaar achter de rug. De retailer wijst op de sterke vooruitgang van het huismerk (dat na een stijging met drie basispunten nu al 36% van de voedingsverkopen uitmaakt) en de mooie groei met 26% van de e-commerceactiviteiten (die nu al goed zijn voor 5,3 miljard euro). De NPS, die de klanttevredenheid meet – een belangrijke parameter voor topman Alexandre Bompard – steeg met vier basispunten.

In Frankrijk kon de retailer zijn operationele marge fors verbeteren: bij een vergelijkbare omzetgroei met 4,7% ging het operationeel resultaat 18,5% hoger dankzij kostenbesparingen en efficiëntie-oefeningen. Het marktaandeel bleef stabiel.

Positieve dynamiek

In Europa behoort België tot de uitblinkers, met een vergelijkbare omzetgroei van 9% in een competitieve markt. “Na een moeilijk boekjaar 2022 plukt Carrefour de vruchten van de herstelstrategie, met kernindicatoren in het groen”, meldt het persbericht. De volumes en het marktaandeel stijgen, maar winst maakt de retailer hier nog niet. In een interview met RetailDetail duidt CEO Geoffroy Gersdorff de opwaartse trend.

De dynamiek is ook positief in Italië (+3,1%), Spanje (+5,8%) en Roemenië (+7%). In Polen stond de omzet licht onder druk door de dalende koopkracht van de consumenten en de impact van de oorlog in Oekraïne. In Latijns-Amerika steeg de omzet met 23,5%, maar daalde het operationeel resultaat door kosten gerelateerd aan de integratie van Grupo Big.

De groep rolt zijn strategisch plan Carrefour 2026 verder uit en rekent erop dat de omstandigheden in 2024 iets gunstiger zullen zijn, met een vertragende inflatie en een herstel van de koopkracht van de Europese consumenten.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nederlandse maaltijdwinkelketen Stach naar Parijs, Londen en Berlijn

    Stach, de Nederlandse keten van eetwinkels, koestert internationale ambities: na de twee eerste vestigingen in Parijs moeten ook steden als Berlijn, Londen of Hamburg volgen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    “Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

    Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nieuwe Aldi-kledingcollectie knipoogt naar “quiet luxury”

    Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN