RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Godiva wil de wereld veroveren met hulp van supermarkten

icon
Food12 september, 2017

Het Belgische pralinemerk Godiva gaat zijn chocolade binnenkort in supermarkten verkopen. Het heeft daarvoor een overeenkomst getekend met ketens als Albert Heijn en Sainsbury’s. Voorheen verkocht het vrijwel enkel via eigen winkels.

Streefdoel: omzet van twee miljard dollar

De nieuwe lijn Godiva Masterpieces zal binnenkort in de supermarkt te vinden zijn: naast Sainsbury’s in het Verenigd Koninkrijk en Albert Heijn in België en Nederland heeft de chocolademaker ook overeenkomsten met supermarkten in Canada, China, Saoedi-Arabië, Turkije, de Verenigde Staten en Zweden.

 

Godiva heeft momenteel al 800 eigen winkels te vinden in meer dan honderd landen. Daarnaast worden de pralines ook verkocht in grote warenhuizen, speciaalzaken, online en op luchthavens. Dankzij de samenwerking met Sainsbury’s komen er in het Verenigd Koninkrijk in één klap 500 extra verkooppunten bij. Voorheen was de chocolade er enkel te vinden in de twaalf eigen winkels en een aantal warenhuizen.

 

Het merk boort de markt van de supermarkten aan om snel te kunnen doorgroeien: tegen 2022 wil het immers een omzet halen van twee miljard dollar (1,7 miljard euro). De huidige omzet is niet bekend, maar het zou over meer dan een verdubbeling gaan.

 

Godiva maakt deel uit van Pladis, de snoepafdeling van de Turkse Yildiz Holding. Dat liet eerder al verstaan grote plannen te hebben met Godiva. Daarbij werd niet enkel het assortiment fel uitgebreid, maar werden ook nieuwe markten in Azië en het Midden-Oosten aangeboord.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Heineken verliest rechtszaak tegen Jumbo

    Jumbo kan niet verplicht worden om bieren van Heineken in de schappen te zetten, maar de brouwer kan mogelijk wel aanspraak maken op een schadevergoeding. Dat heeft een rechter gisteren in kort geding beslist.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN