RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Halfjaarwinst Tesco gedaald ondanks omzetstijging

icon
Food6 oktober, 2016

De Britse retailer Tesco had goed en slecht nieuws over het voorbije halfjaar: de totale omzet steeg met 1%, maar de nettowinst ging wel achteruit. Maar, zo meldt de supermarktketen: “We liggen op koers om de winstdoelstellingen van dit jaar te halen”.

27,8 miljard euro omzet

Tesco zag zijn totale groepsomzet stijgen met 3,3% tot 24,4 miljard pond, een slordige 27,8 miljard euro. Op vergelijkbare basis bedraagt de groei 1%, op zijn Britse thuismarkt zag de keten de verkoop met 0,6% aandikken. “We hebben sterke vooruitgang geboekt in het eerste halfjaar met meer omzet op vergelijkbare basis”, zegt CEO Dave Lewis (foto).

 

De topman wijst erop dat Tesco competitiever is geworden: “De prijzen liggen meer dan 6% lager dan twee jaar geleden en ons aanbod is aantrekkelijker. Onze nieuwe labels presteren beter dan verwacht.” Tesco wijst erop dat de klantentevredenheid gestegen is van 51% in het boekjaar 2015/15 naar 78% het voorbije halfjaar.

 

De nettowinst vóór belastingen kwam over het voorbije halfjaar wel lager uit: 71 miljoen Britse pond tegenover 99 miljoen pond in dezelfde periode een jaar eerder. Dat is een daling met 28,3%. Het concern zet zijn schuldafbouw ook naarstig voort: tegenover vorig jaar is de schuldenberg met 49,3% verminderd. Al staat er nog altijd zo’n 4,4 miljard pond (omgerekend 5 miljard euro) aan schulden uit.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 augustus, 2025
    Folderpromo’s straks enkel nog voor klanten met Superplus-account bij Delhaize

    Vanaf 11 september wijzigt Delhaize zijn promotiebeleid ingrijpend: enkel klanten met een SuperPlus-account kunnen dan nog profiteren van de folderkortingen. De retailer wil de winkelervaring nog sterker personaliseren. Exclusieve kortingsacties Tot nu toe kregen SuperPlus-klanten bij Delhaize vaak al extra voordeel bovenop de standaard promoties: bijvoorbeeld een korting van 70%...

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    Waarom Beyond Meat de term “vlees” uit zijn naam schrapt

    Beyond Meat neemt afscheid van het woord "Meat" in zijn merknaam en heet voortaan kortweg "Beyond". Het Amerikaanse bedrijf wil zich scherper profileren als producent van plantaardige eiwitten, niet van vleesimitaties.

  • icon
    Food1 augustus, 2025
    [In Beeld] Co-op lanceert keten van gemakswinkels in VK

    De Britse supermarktketen Co-op stort zich op de groeiende markt voor consumptie onderweg met een nieuwe winkelconcept: Co-op On The Go. De keten heeft de ambitie om de komende twee tot drie jaar honderden van deze miniwinkels te openen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN