RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HelloFresh verwerft maaltijdproducent Factor75

icon
Food24 november, 2020

Maaltijdboxleverancier HelloFresh neemt in de Verenigde Staten Factor75 over, een bedrijf gespecialiseerd in gezonde kant-en-klaarmaaltijden.

 

Positie versterken

HelloFresh omschrijft de overname als “de volgende stap” in zijn groeiplan in de VS om zijn leidende positie te versterken en zijn totale markt uit te breiden. Het maaltijdpakketbedrijf zal maximaal 277 miljoen dollar (233 miljoen euro) betalen voor Factor75. Daarvan is 177 miljoen dollar (149 miljoen euro) meteen betaalbaar bij het afronden van de transactie. De rest van het bedrag, dat kan oplopen tot 100 miljoen dollar (84 miljoen euro), maakt deel uit van een zogenaamde earn-out regeling. De uiteindelijke verkoopprijs is met andere woorden deels afhankelijk van de toekomstige prestaties van Factor75.

 

HelloFresh groepeert nu vier foodmerken in de Verenigde Staten: naast het eigen merk gaat het om Factor75, EveryPlate (betaalbare maaltijdboxen) en Green Chef (meer gericht op gezonde voeding).

 

Als gevolg van de nieuwe overname zal HelloFresh een eerste kantoor hebben in het grootstedelijk gebied van Chicago, samen met vier productie- en fulfilmentfaciliteiten. Daar komt binnenkort nog een nieuwe faciliteit bij, die is uitgerust om jaarlijks voor meer dan 500 miljoen dollar (420 miljoen euro) aan bereide maaltijden te leveren.

 

Factor75 werd opgericht in 2013 en is gespecialiseerd in het leveren van verse, kant-en-klaarmaaltijden met een focus op gezondheid en welzijn. Voor heel 2020 verwacht het bedrijf een omzet van ongeveer 100 miljoen dollar (84 miljoen euro) te realiseren.

 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food11 juni, 2025
    Derde keer, goede keer voor Jumbo in Geel?

    Nadat de vergunning al twee keer vernietigd werd door de Raad voor Vergunningsbetwistingen, geeft de deputatie van de provincie Antwerpen opnieuw groen licht voor een Jumbo supermarkt in Geel. Definitief?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Hypermarkt verdwijnt, convenience wint: wie profiteert van de exit van Cora?

    Met de stopzetting van Cora maken de retailers zich klaar voor een herschikking van de marktaandelen. Maar wie zal de vruchten plukken? En wat vertelt het over de Belgische foodmarkt?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Picnic opent geavanceerd e-commerce distributiecentrum in Duitsland

    In het Duitse Oberhausen heeft Picnic een volledig gerobotiseerd orderverwerkingscentrum geopend, dat tot wel 33.000 online bestellingen per dag kan verwerken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN