Al voor de zesde keer lanceert Aldi in België een spaaractie waarbij klanten dertig gloednieuwe emoji’s kunnen verzamelen. De discounter wil hiermee vooral jonge gezinnen verleiden bij het begin van het nieuwe schooljaar.
Vaste afspraak
In 2019 baarde Aldi nog opzien in België met de eerste spaaractie ooit voor de harddiscounter, maar intussen kunnen we spreken van een vaste afspraak. Van 23 augustus tot 4 oktober krijgen klanten per aankoopschijf van 15 euro (dat bedrag bleef al die jaren ongewijzigd) opnieuw een gratis emoji. De poppetjes kunnen worden bijgehouden in een verzamelalbum met twee gezelschapsspellen, dat 2,49 euro kost. De discounter lanceert ook een Facebook-groep waar klanten gemakkelijk hun emoji’s kunnen ruilen.
Het thema dit jaar is “huis”, met emoji’s voor elk plekje in huis. Er zijn zes emoji’s om op potloden te zetten en enkele exemplaren met speciale effecten, zoals glow-in-the-dark, glitter of transparantie. Ook de bekende Aldi-tas met het kenmerkende blauwwitte patroon krijgt dit jaar een eigen mini-versie.
Herkenbare thema’s
“We kiezen bewust voor herkenbare en inspirerende thema’s. In vorige edities was dat bijvoorbeeld muziek, sport en beroepen”, zegt Nancy Van Hulle, verantwoordelijk voor marketing en loyalty bij Aldi. De emoji’s vallen vooral in de smaak bij jonge gezinnen. “We willen hiermee onze klanten belonen voor hun trouw, vooral tijdens de drukke en vaak duurdere septembermaand.”
Aldi lanceert deze zomer ook zijn digitale getrouwheidsprogramma in alle Belgische winkels: via de app sparen klanten punten bij iedere aankoop. De gespaarde punten kunnen worden ingewisseld voor kortingen of gratis producten.


