RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Heylen Group neemt foodbroker PAB over

icon
Food22 juli, 2020

PAB, distributeur van bekende voedingsmerken als Innocent, Tabasco, Kikkoman, Maille, Weight Watchers, Tony’s Chocolonely en Benecol, komt de foodcluster van Heylen Group versterken.

 

Merkenbouwer

PAB was op zoek naar een overnemer in het kader van de opvolging van afgevaardigd bestuurder Ludo Sleurs, die vijftig jaar lang actief was in de voedingssector. Met de acquisitie van PAB krijgt RV Food, de voedingspoot van Heylen Group, er een complementaire partner bij. De distributeur biedt foodmerken in de Benelux markt-, product-, marketing- en saleskennis, naast ondersteuning op het vlak van productinnovaties. “We bouwen merken alsof ze van onszelf zijn“, zei Sleurs daarover enkele jaren geleden in een interview met RetailDetail.

 

“Onze klanten zijn internationale voedingsproducenten met zowel gekoelde als niet-gekoelde productlijnen. Concreet doen de merken beroep op de regionale markt- en productkennis van PAB, die op haar beurt de gepaste ondersteuning biedt aan de merken met als doel de merken maximaal te doen groeien. Dit doen we zowel in de retail- als in de horecasector binnen de Benelux”, vertelt Frédéric Vloeberghs, gloednieuw CEO van de PAB Groep.

 

Complementaire partners

Voor RV Food, dat sinds 2015 onderdeel uitmaakt van Heylen Group, betekent de intrede van PAB de komst van een nieuwe, complementaire partner. “Als importeur en distributeur van voeding naar de industrie en de horeca, heeft RV Food als missie om de beste producten te ‘sourcen’ en te verdelen en eveneens om de klanten te blijven verrassen met nieuwe merkcreaties en ontwikkelingen. Een doel dat ook PAB voor ogen heeft,” vertelt CEO Gert Van de Water.

 

“Waar RV Food gespecialiseerd is in de import en distributie van voeding naar de industrie en de horeca, en ook in private label voor retail, ligt de focus bij PAB op retail en horeca. Beide bedrijven hebben elk hun eigen expertise, maar er is ook overlap in de ambitie om nieuwe foodconcepten te creëren en om bestaande merken verder uit te bouwen. Die gezamenlijke ambitie is onder meer de aanzet tot een complementaire samenwerking. Dat komt niet enkel de identiteit van beide bedrijven ten goede, maar geeft ook leveranciers en klanten meer perspectief”, zegt Johan Steyaert, eveneens CEO bij RV Food.

 

Afscheid na 50 jaar

“Na vijftig jaar neem ik afscheid van PAB en is het tijd om de fakkel door te geven aan een ervaren managementteam dat op zijn beurt voor de komende vijftig jaar heel wat in petto heeft”, zegt Sleurs. “Als merkenbouwers zijn de relaties met onze klanten en ‘stakeholders’ van onschatbare waarde. Om de continuïteit van het bedrijf te garanderen, zijn we daarom op zoek gegaan naar de geschikte partij om die continuïteit mee vorm te geven. Die partner vonden we in RV Food en Heylen Group. Door onze krachten te bundelen wordt de positie van PAB binnen foodservice, industriële verkoop en foodcreatie versterkt. Dit geeft zowel RV Food als PAB net die extra schaalgrootte en de middelen om zowel principalen, alsook de klanten nog beter te bedienen.”

 

Die continuïteit zal daarnaast ook gegarandeerd worden door Vloeberghs, die als nieuwe CEO de fakkel overneemt. Peter Verlinde, CFO van PAB en Johan Steyaert en Gert Van de Water, bedrijfsleiders van RV Food, versterken het managementteam. Het doel: één coherent geheel vormen met een duidelijke focus op expertise en sterke lange termijn ambities binnen de voedingssector.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN