RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kellogg's verkoopt koekjesmerken aan Ferrero

icon
Food1 april, 2019

Cornflakesfabrikant Kellogg Company heeft een akkoord bereikt over de verkoop van zijn koekjesdivisie aan Nutella-maker Ferrero. Dat staat te lezen op de website van het Amerikaanse bedrijf.

Keebler

Ferrero betaalt voor de overname een bedrag van 1,3 miljard dollar (1,16 miljard euro). Het belangrijkste merk dat deel uitmaakt van de deal is het koekjesmerk Keebler. Verder gaat het om snacks, taartbodems en ijshoorntjes.

 

Onder CEO Steve Cahilane is Kellogg bezig aan een herschikking van zijn merkenportefeuille. Het bedrijf wil zich meer focussen op producten met een groter groeipotentieel. “Deze desinvestering zal leiden tot minder complexiteit, gerichtere investeringen en sterkere groei”, zegt Calhilane.

 

Verwaarloosde merken

Voor Ferrero is het niet de eerste overname in de Verenigde Staten. Het kocht vorig jaar de Amerikaanse snoepafdeling van Nestlé voor 2,8 miljard dollar (2,5 miljard euro). Ferrero richt zich in het bijzonder op verwaarloosde merken van grote multinationals.

 

De merken die Ferrero nu verwerft, boekten vorig jaar een omzet van ongeveer 900 miljoen dollar (800 miljoen euro) en een operationele winst van 75 miljoen dollar (66 miljoen euro).

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 augustus, 2025
    Alcoholvrij bier en witte wijn: deze zomer serveert klassiekers in een nieuw jasje

    Witte wijn zit in de lift, en zorgt voor een wereldwijde groei in de vraag naar wijn. Op café moeten klanten straks standaard de keuze krijgen tussen een fris getapt biertje met of zonder alcohol.

  • icon
    Food11 augustus, 2025
    Prosus krijgt fiat voor overname Just Eat Takeaway

    Prosus heeft van de Europese Commissie toestemming gekregen voor de overname van Just Eat Takeaway.com, weliswaar op voorwaarde dat de technologiegroep zijn belang in Delivery Hero meer dan halveert.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin11 augustus, 2025
    Albert Heijn vervangt Jumbo naast geplande Hubo in Schoten

    Niet Jumbo maar Albert Heijn bereidt zich voor op een nieuwe vestiging in Schoten, waar ook een filiaal van Hubo de deuren zal openen. Het bouwproject in de Sluizenstraat, dat al lang op stapel staat, krijgt zo alsnog een verrassende wending.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN