RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kwartaalomzet Nestlé blijft onder eigen doelstelling

icon
Food16 april, 2014

Europa blijft moeilijk verhaal

Nestlé splitst zijn omzetcijfers op in zes operationele segmenten: drie geografische units (Europa, Amerika’s en Azië-Oceanië-Afrika) en drie business units (Nestlé Waters, Nestlé Nutrition en een trio van andere activiteiten, waaronder Nespresso). Opvallend daarbij is dat die drie laatste door de band genomen sneller groeien.

 

In de zone Europa blijft Nestlé het moeilijk hebben: de organische Europese omzet daalde zelfs tot 3,53 miljard CHF (-0,8% organisch). Spanje en Portugal tonen “bemoedigende tekenen van herstel”, maar “Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk kenden een trage start van het jaar”. In Oost-Europa gaat Rusland sterk vooruit, maar de rest van de regio lijdt onder “de huidige instabiliteit en onzekerheid”.

 

Azië, Oceanië en Afrika tekenen voor de sterkste autonome groei (+5,3%) en klokken af op 4,44 miljard CHF, terwijl Noord- en Zuid-Amerika – met 6 miljard CHF nog altijd de belangrijkste zone – daar qua groei niet veel voor moeten onderdoen (+4,1%).

 

Daarmee vergeleken doen de drie business units het een pak beter: zo ziet Nestlé Waters zijn omzet 6,2% stijgen tot 1,6 miljard frank, terwijl Nestlé Nutrion afklokt op 2,3 miljard frank (+6,4%) en het trio Nestlé Professional – Nespresso – Nestlé Health Sciences realiseert een omzet van 2,9 miljard frank (+6,4%).

 

Vooruitzichten 2014 bevestigd

De organische groei van 4,2% is meteen de zwakste kwartaalgroei sinds 2009, nadat 2013 ook al aan de zwakke kant was. “Onze organische groei in de eerste maanden van het jaar was in lijn met de verwachtingen en meer gedreven door volume dan door prijs”, nuanceert de Belgische topman Paul Bulcke (foto).

 

De CEO bevestigt wel zijn vooruitzichten voor heel 2014: een autonome groei van om en bij de 5% en een verbetering van de marges en de onderliggende winstgevendheid, en dat “ondanks de verdere versterking van de Zwitserse frank”.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Heineken verliest rechtszaak tegen Jumbo

    Jumbo kan niet verplicht worden om bieren van Heineken in de schappen te zetten, maar de brouwer kan mogelijk wel aanspraak maken op een schadevergoeding. Dat heeft een rechter gisteren in kort geding beslist.

  • icon
    Food22 mei, 2025
    Internationale expansie stuwt Lidl naar recordomzet

    Lidl heeft afgelopen boekjaar opnieuw een forse omzetstijging gerealiseerd, die in grote mate te danken is aan winkelopeningen op internationale markten. De discounter stuurt zijn omnichannel- en non-foodstrategie bij.

  • icon
    Food22 mei, 2025
    Walmart schrapt 1.500 banen: neemt AI over?

    Walmart kondigt aan 1.500 banen te schrappen in een ingrijpende reorganisatie. Het gaat vooral om kantoorfuncties in technologie, e-commerce en de advertentiedivisie Walmart Connect. Hebben de techmedewerkers zichzelf overbodig gemaakt?

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN