RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe ‘essentieel’ is shoppermarketing in tijden van corona?

icon
Food5 november, 2020

Welke impact heeft COVID-19 op de strategische samenwerking tussen retailers en fabrikanten? Dat is één van de centrale vragen op het komende RetailDetail Trade & Shopper Marketing Congress, een livestream event dat plaatsvindt op 3 december.

 

Urgente vragen

Hoe maak je van shoppers ook kopers? Hoe kan je winnen op het offline én online verkooppunt? Het zijn meer dan ooit urgente vragen. De coronacrisis veroorzaakt immers een verschuiving van de prioriteiten bij alle actoren. We zien een terugkeer naar de essentie in retail & FMCG: consumenten wijzigen hun koopgedrag, merkfabrikanten houden hun assortiment en promoplan tegen het licht, retailers zetten in op loyalty en e-commerce.
 

Moet trade & shopper marketing terug naar de basis? Op het RetailDetail Trade & Shopper Marketing Congress diepen we deze thema’s uit. Vertrekkend vanuit een bredere visie op de retail- en shopperontwikkelingen zoomen we in op de impact van de COVID-19 pandemie.

 

Op het programma:

  • Trade & shopper marketing expert Luc Desmedt van LD&Co duidt de ontwikkelingen in het vakgebied, op basis van gesprekken met fabrikanten en retailers

  • Stefan Van Rompaey, hoofdredacteur van RetailDetail, brengt in kaart hoe de recente gebeurtenissen bepaalde trends versterkt en andere juist op z’n kop zet. Welke initiatieven zien we bij retailers en merkfabrikanten en wat betekent dit op langere termijn?

  • Stijn Demeersseman, Category Leader Personal Care Appliances bij Amazon, komt onze blik verruimen vanuit een internationaal perspectief. Hoe verandert Amazon de regels van het spel in retail? Wat kan dit betekenen voor de FMCG-sector?

  • Luc Suykens, Harley Procter Marketing Director bij Procter & Gamble, focust op de consument, vanuit 32 jaar ervaring bij dé marketingschool in FMCG. Wat drijft de consument vandaag? Wat is de impact van COVID-19 op consumentengedrag?

(Een bijkomende spreker kondigen we snel aan)

 

Digitaal congres in coronatijden

Elk jaar brengen LD&Co en RetailDetail een honderdtal categoriemanagers, trademarketeers en shoppermarketingspecialisten samen voor een inspirerend congres. Afgelopen voorjaar moesten we dat event om evidente redenen uitstellen, nu laten we het 100% digitaal plaatsvinden op donderdagochtend 3 december. Een vriendelijk geprijsd en coronaveilig livestream event dus, te volgen thuis of op kantoor. Via deze link vind je meer informatie en kan je je tickets bestellen. Tot dan! 

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN