Vanaf dit najaar start Lidl in België met de geleidelijke overstap van zijn bedrijfswagenpark naar volledig elektrisch, een doel dat de retailer in 2030 wil bereiken. De transitie is een nieuwe stap in de duurzaamheidsstrategie “Net Zero 2050”.
Positieve feedback
De keuze voor elektrische voertuigen moet leiden tot een reductie van 22.830 ton CO2 tegen 2030. Medewerkers van de retailer beoordelen sinds april het aanbod aan volledig elektrische auto’s op het vlak van comfort, rijervaring, rijbereik en opladen. De feedback is positief: duurzamere mobiliteit, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring, zegt Lidl. De transitie naar elektrisch maakt deel uit van een bredere aanpak: tegen 2050 is de discounter “Net Zero”.
Sinds 2016 investeert het bedrijf al in laadinfrastructuur: momenteel zijn er al meer dan 500 laadpunten geïnstalleerd op de parkeerplaatsen van de winkels in België en Luxemburg. Daarnaast heeft de supermarktketen meer dan 150 laadpunten voor de medewerkers op het hoofdkantoor en de regionale kantoren.