RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl lanceerde Optimaal.nl

icon
Food2 juli, 2015

 

Geinspireerd door ideeën van kinderen

Optimaal.nl is geïnspireerd door de ideeën van kinderen. Lidl legde het probleem voedselverspilling neer bij de Raad van Kinderen en vroeg hen mee te denken hoe Lidl samen met haar klanten dit probleem kan oplossen. Een van de ideeën die de kinderen voorstelden, is de koelkast op 4 graden zetten, de optimale temperatuur om eten zo lang mogelijk goed te houden.

 

De eerste temperatuursticker die hiervoor is ontwikkeld, werd dan ook geplakt door prinses Laurentien, directeur van de Missing Chapter Foundation en oprichtster van de Raad van Kinderen. Ook het voedingscentrum is één van de ondersteuners van Optimaal.nl.

 

 

Voedselverspilling thema bij Lidl

Lidl is al langer bezig met het thema voedselverspilling en introduceerde in 2012 het concept ‘1 nu & 1 later’. De discounter gaf in samenwerking met het Voedingscentrum in alle filialen Bewaarwijzers weg.

 

In 2013 startte de supermarktketen nog een samenwerking met Voedselbanken Nederland. Het resultaat daarvan is dat er nu wekelijks groente en fruit, dat niet meer wordt verkocht maar kwalitatief goed is, naar de voedselbanken gaat. Vorig jaar werd er zo’n 400.000 kilo groente en fruit aan de voedselbanken gedoneerd.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food11 juni, 2025
    Derde keer, goede keer voor Jumbo in Geel?

    Nadat de vergunning al twee keer vernietigd werd door de Raad voor Vergunningsbetwistingen, geeft de deputatie van de provincie Antwerpen opnieuw groen licht voor een Jumbo supermarkt in Geel. Definitief?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Hypermarkt verdwijnt, convenience wint: wie profiteert van de exit van Cora?

    Met de stopzetting van Cora maken de retailers zich klaar voor een herschikking van de marktaandelen. Maar wie zal de vruchten plukken? En wat vertelt het over de Belgische foodmarkt?

  • icon
    Food11 juni, 2025
    Picnic opent geavanceerd e-commerce distributiecentrum in Duitsland

    In het Duitse Oberhausen heeft Picnic een volledig gerobotiseerd orderverwerkingscentrum geopend, dat tot wel 33.000 online bestellingen per dag kan verwerken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN