RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl Plus getrouwheidsapp komt ook naar België

icon
Food7 februari, 2020

Op 10 februari lanceert Lidl de Lidl Plus-app ook in België. Het getrouwheidsprogramma bezorgt klanten extra voordelen, zoals promoties via digitale coupons. Ook ontvangen shoppers hun kasticket voortaan digitaal. Een betaaloptie zit in de pijplijn.

 

Tot 10 euro extra korting per week

Lidl Plus is een virtuele klantenkaart in de vorm van een app. De discounter testte de toepassing gedurende vijf maanden bij de medewerkers en lanceert ze maandag voor alle klanten, die voortaan kunnen profiteren van extra promoties via digitale coupons. “De applicatie bestaat ook uit andere diensten, zoals het digitaal ontvangen van kassatickets, toegang tot promotiefolders en een store locator. Na elke aankoop krijgen klanten ook een digitale kraskaart met verschillende voordelen. Naast de gebruikelijke lage prijzen en promoties in de winkels, kan je met Lidl Plus-coupons profiteren van maximaal 10 euro extra korting per week”, verklaart hoofd van Digital & Innovation Thomas De Ganck.

 

De gratis applicatie is beschikbaar voor iOS en Android. Om zich te registreren hoeft de klant enkel naam, geslacht, e-mailadres en favoriete Lidl-winkel te vermelden. Na registratie wordt voor elke klant een klantnummer en een QR-code bepaald. Daarna activeert de klant eenvoudigweg de coupons van zijn keuze en scant hij zijn digitale klantenkaart bij de kassa. Om het gebruik van de Lidl Plus-applicatie te vergemakkelijken, rust het bedrijf zijn 305 winkels nu uit met wifi.

 

Ook betaaloptie op komst

In een volgende fase zal de supermarktketen ook nieuwe diensten toevoegen, zoals een boodschappenlijstje, een spaarprogramma om gratis artikelen te ontvangen en gepersonaliseerde coupons die zijn afgestemd op het koopgedrag: een gezin met jonge kinderen krijgt dan bijvoorbeeld specifieke informatie en coupons voor groeimelk of luiers.

 

De discounter is ook van plan om een eigen betaaloptie te lanceren: “Lidl Pay is een extra service die wij onze klanten graag willen bieden, en deze functie moet deel uitmaken van de geleidelijke uitrol van onze nieuwe digitale klantenkaart”, aldus De Ganck. Lidl Plus is een Europees project: de virtuele getrouwheidskaart werd begin 2019 gelanceerd in Duitsland en werd sindsdien al uitgerold naar Oostenrijk, Spanje, Denemarken, Polen en sinds enkele maanden ook Nederland.

 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop

    Groupement Les Mousquetaires, het bedrijf achter supermarktketen Intermarché, lijkt wat afstand te nemen van zijn model van verticale integratie: de groep zet nog eens acht voedingsfabrieken te koop.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN