RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

icon
Food27 juli, 2016

Het Amerikaanse Mondelez is van plan om de Chinese chocolademarkt te bestormen met het merk Milka. Een interessante keuze, want Chinezen zijn op dit moment (nog) geen grote chocolade-eters.

 

12 verschillende smaken

China is momenteel nog grotendeels onontgonnen gebied voor chocoladebedrijven: gemiddeld eet een Chinese consument jaarlijks slechts 100 gram chocolade. In het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld acht kilo. Er is dus nog heel wat ruimte voor chocolademakers om hun stempel te drukken, maar tot nu toe is nog niemand daar echt in geslaagd.

 

Nu wil ook Mondelez een poging wagen met de lancering van Milka. Het wil daarbij twaalf verschillende producten van het merk lanceren, met ook speciale edities voor feestdagen. Dankzij een samenwerking met Alibaba wil het bovendien profiteren van de sterke opmars van e-commerce in China.

 

De keuze voor Milka is geen toeval: uit onderzoek van Mondelez is immers gebleken dat de Chinese consument de smaak van Milka wel kan appreciëren. De Chinese markt wordt momenteel gedomineerd door de merken Galaxy en Dove van Mars. Die hebben samen meer dan 25 procent marktaandeel in handen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food21 augustus, 2025
    M&S investeert 400 miljoen euro in geautomatiseerd food-dc

    Marks & Spencer gaat 340 miljoen Britse pond (400 miljoen euro) investeren in een geautomatiseerd distributiecentrum in Daventry (Northamptonshire, in Centraal-Engeland). Zo wil de retailer moet de beschikbaarheid in de schappen verhogen, de logistiek versnellen en zijn fooddivisie te verdubbelen.

  • icon
    Food21 augustus, 2025
    Jumbo trekt naar Ingelmunster

    Jumbo heeft een vergunning beet voor een nieuwe supermarkt in Ingelmunster. De retailer zal er een pand betrekken waar tot een jaar geleden nog een Gamma zat.

  • icon
    Food21 augustus, 2025
    The Barn opent tweede biomarkt in Antwerpen

    Zaterdag opent The Barn een tweede Antwerpse vestiging, in de Driekoningenstraat in Berchem. De keten van overdekte biologische versmarkten heeft ook al zeven vestigingen in het Brusselse.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN