Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een laaggeprijsde kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.
Tijdloos zwart
“Fanwear” is een trend die voorlopig niet weggaat. Net als collega’s Zeeman en Lidl brengt ook Aldi nu opnieuw een eigen, uniseks kledingcollectie op de markt: elf laaggeprijsde items met het iconische Aldi-logo. Enkele meer sobere stukken in de collectie knipogen naar modeverschijnselen op sociale media zoals “quiet luxury” en “recession fashion”.
Naast T-shirts, sweaters, slippers en sportsokken in het Aldi-blauw of met het kenmerkende blauwwitte patroon, introduceert de discounter immers ook een reeks ingetogen kledingstukken in tijdloos zwart. Blikvanger is een zwarte sweater die verwijst naar de ontstaansgeschiedenis van Aldi. Het jaar 1913 markeert de opening van de allereerste winkel in Essen, de coördinaten “51.46278°N, 7.071753°E” duiden de locatie in de Duitse stad aan.
“De collectie weerspiegelt onze waarden als discounter: lage prijzen voor leuke en kwalitatieve artikels. Zo veroveren we met deze collectie opnieuw de harten van onze klanten én de festivalweides deze zomer”, zegt Sofie Gowy, categoriedirecteur non-food. Een paar Aldi-sokken kost 1,75 euro, een T-shirt of een paar slippers 4,99 euro, een geen enkel stuk kost meer dan 10 euro. De volledige collectie is verkrijgbaar vanaf zaterdag 21 juni in de Belgische Aldi-winkels, zolang de voorraad strekt.