RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet Carrefour licht onder druk in Frankrijk en België

icon
Food24 april, 2025
Carrefour Market Woluwe

Gemengde cijfers van Carrefour in Europa het afgelopen kwartaal worden gecompenseerd door sterke resultaten in Latijns-Amerika. De retailer investeert verder in prijsverlagingen, huismerken, e-commerce en klanttevredenheid.

Tevreden klanten

Met een vergelijkbare omzetgroei van 2,9% naar 22,7 miljard euro in het eerste kwartaal van 2025 voldoet Carrefour in grote lijnen aan de verwachtingen, maar achter dat cijfer tekenen zich uiteenlopende trends af. Op de Franse thuismarkt daalde de vergelijkbare omzet met 1,7%: het resultaat van een daling met 1,3% in voeding en 6,2% in non-food. Toch wint de retailer er marktaandeel en stijgt de NPS, de indicator van de klanttevredenheid. Het bedrijf verwacht veel van het nieuwe klantentrouwprogramma “Club Carrefour” en blijft investeren in golven van prijsverlagingen.

Ook in België daalde de vergelijkbare omzet, met 1,1%. De Belgische markt wordt nog steeds gekenmerkt door hevige concurrentie en de effecten van de zondagsopening, zegt het communiqué. Ook de algemene nationale staking van eind maart had een impact op de omzet. “In deze veeleisende context zet Carrefour met vastberadenheid haar ambitieuze commerciële en financiële beleid verder, onder andere door te blijven investeren in haar concurrentievermogen. Op deze manier kon het ook in al haar formaten een hogere klantentevredenheid behalen”, luidt het.

Strategische initiatieven

Elders in Europa boekt de retailer uiteenlopende resultaten. Goed ging het in Spanje, waar de omzet met 1,4% steeg, en in Roemenië, waar de vooruitgang 2,7% bedroeg. Lastiger heeft de keten het in Italië (-1,7%) en Polen (-1,9%). Het beste nieuws kwam uit Latijns-Amerika: in Brazilië ging de omzet 5,4% hoger, vooral dankzij sterke prestaties van prijsvechtersformule Atacadão. In Argentinië was er zelfs een groei met 51,5%.

Strategische initiatieven werpen verder hun vruchten af, zegt het bedrijf. Het omzetaandeel van de huismerken blijft stijgen: dat bedraagt nu 38%, tegenover 37% een jaar geleden. De bruto e-commerce-omzet steeg met 19%, de NPS ging met 3% vooruit dankzij een verbeterd prijsimago. CEO Alexandre Bompard ziet dat de inspanningen inzake koopkracht en klanttevredenheid lonen, en bevestigt dan ook de financiële vooruitzichten voor het hele jaar.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food27 mei, 2025
    Strengere reclameregels voor ongezonde voeding botsen op scepticisme

    Voedingsbedrijven en retailers leggen zichzelf strengere regels op rond marketing naar jongeren: de leeftijdsgrens gaat omhoog, de toepassing rond scholen en op sociale media wordt strikter. Maar zelfregulering krijgt ook kritiek.

  • icon
    Food26 mei, 2025
    Casino trekt naar Marokko, plant 210 winkels

    De Franse retailreus Groupe Casino heeft plannen voor een expansie naar Marokko aangekondigd. In de komende tien jaar wil de groep 210 gemakswinkels van de enseignes Franprix en Monoprix openen, dankzij een samenwerking met een lokale investeerder.

  • icon
    Food26 mei, 2025
    Pieter Pot test eerste fysieke winkel

    De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in Utrecht een eerste fysiek verkooppunt geopend, waar shoppers de populairste producten uit het assortiment kunnen kopen. Bij succes kunnen steden als Amsterdam, Nijmegen en Rotterdam volgen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN