RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels

icon
Food11 december, 2014

300 filialen in Nederland

Volgend jaar staan eerst winkelopeningen in Zaandam, Breukelen, Beverwijk en Dordrecht gepland. Op=Op Voordeelshop wil vervolgens met minimaal 40 nieuwe winkels uitbreiden: “Eind volgend jaar willen we op 130 filialen zitten”, vertelt directeur Vincent Alkema.

 

Alkema zegt eerst de plannen voor 2015 te willen uitvoeren, maar schat dat er op langere termijn in Nederland ruimte is “voor in ieder geval 300 filialen van Op=Op Voordeelshop. Er zijn voldoende locaties beschikbaar, gezien de leegstand en de haperende vastgoedmarkt. We vestigen ons dan bij voorkeur in stadscentra op A1-locaties en in goede winkelcentra”.  

 

De voordeelformule verkoopt ruim 3000 A-merken in drogisterij-artikelen, reinigingsproducten en wasmiddelen. “Wij bieden de producten aan met gemiddeld 43% voordeel”, vertelt Alkema. “Dit assortiment voor persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen was bij de start van onze formule een willekeurige keuze, maar het zijn producten die dagelijks noodzakelijk zijn en dicht bij de consument staan”.

 

Vaste setprijzen

De formule onderscheidt zich met vaste setprijzen voor combinaties van producten door de hele winkel. “De klant kan voor één prijs drie voordelige producten kiezen. Hij is voor een vast bedrag klaar en gaat tevreden de winkel uit”, stelt de directeur. “Iedere twee weken zijn er bovendien extra voordelige aanbiedingen”.

 

Door slimme inkoop uit diverse kanalen en door lage marges te rekenen aan de klant kan Op=Op zeer goedkope A-merken brengen. “We werken inmiddels vanuit zeventien jaar inkoopervaring met allerlei leveranciers in Europa”, vertelt Alkema.

 

Verhuisd naar Peize

De verhuizing deze zomer van hoofdkantoor en distributiecentrum naar het voormalige distributiecentrum van Coop in Peize maakt deel uit van de groeiplannen van Op=Op Voordeelshop. “In Nieuw Buinen beschikten we op vier locaties over 8000m², hier in Peize kunnen we met één centraal volwaardig dc van 18.000 m² magazijnruimte alle Nederlandse filialen efficiënt beleveren”, verwacht Alkema.

 

Op=Op Voordeelshop startte in 1997 in het Drentse Klazienaveen. Twee jaar later kreeg het merk een franchisebasis en in de daarop volgende jaren openden twintig winkels, voornamelijk in de drie noordelijke provincies. Sinds 2009 groeit Op=Op gestaag verder tot de ruim 80 huidige locaties in heel Nederland.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nederlandse maaltijdwinkelketen Stach naar Parijs, Londen en Berlijn

    Stach, de Nederlandse keten van eetwinkels, koestert internationale ambities: na de twee eerste vestigingen in Parijs moeten ook steden als Berlijn, Londen of Hamburg volgen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    “Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

    Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nieuwe Aldi-kledingcollectie knipoogt naar “quiet luxury”

    Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN