RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize draait promotiekraan weer open

icon
Food3 juni, 2020

Vanaf 4 juni vinden shoppers bij Delhaize weer volop 1+1-promoties. Bovendien geldt een korting van 5% op 200 producten met een Nutri-Score A of B. “Een unieke combinatie van koopkracht en evenwichtige voeding”, zegt de retailer.

 

Versnelling hoger

Als gevolg van de coronacrisis is koopkracht voor de consument belangrijker dan ooit, stelt Delhaize. Daarom pakt de keten opnieuw uit met stevige promoties van het type “1 kopen, 1 gratis”. Die waren al sinds half maart opgeschort, om prioriteit te geven aan veilig winkelen in moeilijke omstandigheden. Nu is de tijd echter rijp om een versnelling hoger te schakelen: de aanbieding geldt voor 33 producten die beantwoorden aan de actuele behoeften van de consument, klinkt het.

 

Tegelijk lanceert Delhaize de “Goebezig Prijsjes”: een korting van 5% op een selectie van 200 producten met Nutri-Score A of B voor alle klanten met een Plus-kaart. Het aanbod blijft al zeker enkele weken geldig. Bovendien gaat de retailer de komende weken zijn klanten de kans geven om zelf de producten te kiezen die binnenkort in promotie worden aangeboden: ze zullen op hun favorieten kunnen stemmen op een lijst van producten met een Nutri-Score A en B. Zo zal de korting nog beter afgestemd zijn op de specifieke wensen van de klanten.

 

Prijsperceptie terug

Delhaize is niet de enige foodretailer die prijs en promotie weer hoog op de agenda zet: Colruyt pakt al een tijdje opnieuw uit met acties en Rode Prijzen. Op 18 mei lanceerde Aldi een nieuwe campagne die shoppers wil geruststellen over hun kasticket, met als slagzin “Hoeveel was ’t?”. Op 27 mei lanceerde Carrefour een nieuw prijsoffensief waarbij duizend producten nog tot eind juni in prijs worden verlaagd, en ook Lidl heeft al aangekondigd dat het weer prijsagressiever wil worden.

 

Toeval is dat niet: sinds de coronacrisis zijn de prijzen in de supermarkten significant gestegen, onder andere door het tijdelijke verbod op promoties. Daardoor worstelt zowat de hele sector nu met de prijsperceptie.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN