RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuw recordjaar voor HelloFresh

icon
Food2 maart, 2021

HelloFresh eindigde het jaar ijzersterk en zag zijn omzet afgelopen jaar meer dan verdubbelen. Ook in 2021 rekent de maaltijdboxleverancier op een groei van 20 tot 25%.

 

Winstexplosie

HelloFresh leverde in 2020 wereldwijd meer dan 600 miljoen maaltijden af, goed voor een totale omzet van 3,75 miljard euro. In vergelijking met een jaar eerder is dat een groei van 111%. De aangepaste brutobedrijfswinst (aebitda) steeg naar 505,2 miljoen euro, meer dan een vertienvoudiging(!) tegenover 2019.

 

De maaltijdpakketbezorger zette een bijzonder sterk slotkwartaal neer met een omzet van ruim 1,1 miljard euro en een gecorrigeerde brutowinst van 173,8 miljoen euro. Het bedrijf wijst dat succes niet alleen toe aan de groei van het aantal bestellingen, maar ook aan de stijging van de gemiddelde bestelwaarde. Eind 2020 telde HelloFresh 5,3 miljoen actieve klanten.

 

Aanbod verruimen

Intussen blijft de onderneming verder investeren om de groei te bestendigen. Zo voegde het bedrijf in verschillende landen nieuwe producten waaronder salades, soepen en desserts toe aan zijn aanbod, schrijft De Tijd. In de loop van vorig verwierf HelloFresh ook Factor75, een onderneming uit Chicago die kant-en-klare maaltijden verkoopt.

 

Voor het volledige jaar 2021 verwacht HelloFresh een omzetgroei bij constante wisselkoersen van 20 tot 25%. “Thuis koken en eten heeft een totaal nieuwe betekenis gekregen”, zegt CEO Dominik Richter. “Naarmate de pandemie in de loop van 2021 hopelijk wegebt, verwachten wij dat consumenten zullen blijven vertrouwen op online aanbieders zoals wij. Aangezien velen de meerwaarde van ons aanbod hebben ervaren op het gebied van prijs, verscheidenheid en gemak, verwachten wij dat consumenten de boodschappen voor de avondmaaltijd blijven bestellen bij ons.”

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Dan toch nieuwe vergunning voor Jumbo Genk

    Nadat de vergunning in augustus van dit jaar vernietigd werd, heeft de Jumbo supermarkt in Genk nu toch een nieuwe vergunning gekregen van de provincie. De winkel bleef al die tijd gewoon open.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Carrefour schaalt autonome BuyBye-winkels verder op

    Carrefour België heeft een nieuwe door AI aangestuurde BuyBye-microwinkel geopend in het Ibis Hotel Brussels Midi. De autonome winkel is dag en nacht beschikbaar voor hotelgasten.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN