RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Recordverlies voor Just Eat Takeaway ondanks helft meer orders

icon
Food15 juli, 2021

Het was een bewogen jaarhelft voor Just Eat Takeaway: de maaltijdkoerier kreeg in het voorbije halfjaar 61% meer bestellingen, ging samen met het Amerikaanse Grubhub en boekte toch recordverliezen.

 

Verlies bereikt hoogtepunt

Just Eat Takeaway kreeg in het voorbije halfjaar 61% meer bestellingen binnen en was zo goed voor een bruto-omzet van 14,1 miljard euro. Sinds 15 juni maakt ook de Amerikaanse sectorgenoot Grubhub officieel deel uit van de oorspronkelijk Nederlandse groep, wat een gezamenlijke groei van 51% meer orders oplevert.

 

Samen vormen beide bedrijven “een van de grootste online voedselbezorgers ter wereld”, verklaart CEO Jitse Groen trots. Al neemt dat niet weg dat de EBITDA-verliezen bij de bezorgdienst een hoogtepunt hebben bereikt. In de Verenigde Staten en Canada hebben de maaltijdkoeriers omwille van de coronacrisis hun commissies moeten beperken, terwijl ook de grote investeringen voor rode cijfers zorgden.

 

Groen verwacht dat de winstcijfers vanaf nu zullen verbeteren, al zal de winstmarge dit jaar nog wel negatief blijven. Het bedrijf gaat ook uit van een jaaromzet (de waarde van alle orders) tussen de 28 en 30 miljard euro. Om dat te bereiken, wil het weer meer aandacht besteden aan “oude markten” die tot nu toe wat stiefmoederlijk werden behandeld. Just Eat heeft bijvoorbeeld marktaandeel teruggewonnen in het Verenigd Koninkrijk, dankzij een ordergroei van liefst 733% in de eerste helft van 2021.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Dan toch nieuwe vergunning voor Jumbo Genk

    Nadat de vergunning in augustus van dit jaar vernietigd werd, heeft de Jumbo supermarkt in Genk nu toch een nieuwe vergunning gekregen van de provincie. De winkel bleef al die tijd gewoon open.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Carrefour schaalt autonome BuyBye-winkels verder op

    Carrefour België heeft een nieuwe door AI aangestuurde BuyBye-microwinkel geopend in het Ibis Hotel Brussels Midi. De autonome winkel is dag en nacht beschikbaar voor hotelgasten.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN