RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Supermarkten PLUS groeien in 2016 sneller dan de markt

icon
Food2 januari, 2017

Supermarktketen PLUS kan voor 2016 pronken met een omzetgroei van 3,7%, waardoor de keten sneller groeit dan de rest van de markt. Het marktaandeel van de keten bedraagt ondertussen al 6,24%.

Investeren in e-commerce

“2016 was weer een succesvol jaar waarin we veel geïnvesteerd hebben. Ons nieuwe formuleconcept en de forse stappen op het gebied van e-commerce zijn de meest in het oog springende resultaten. Daarnaast werden 35 supermarkten verbouwd en gemoderniseerd”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer. Dankzij de omzetgroei van 3,7% bedraagt de consumentenomzet ondertussen 2,26 miljard euro.

 

De keten investeerde in 2016 vooral veel in e-commerce: zo kunnen klanten bij 225 winkels online bestellen en 150 winkels hebben een ophaalpunt. Daarnaast werd halverwege het jaar de PLUS App gelanceerd. Een aantal winkels beschikken ook over PLUS Express, waarmee boodschappen nog dezelfde dag aan huis worden geleverd.

 

Daarnaast opende in november de eerste winkel volgens de nieuwe Briljant-formule. Die brengt 400 nieuwe producten met zich mee, waarvan een deel vers op de winkelvloer wordt gemaakt. Er wordt ook meer aandacht geschonken aan beleving, presentatie en aanbiedingen. In 2016 werd PLUS ook verkocht tot beste Vers Supermarkt en Meest Verantwoorde Supermarkt. Dat heeft het onder andere te danken aan het feit dat alle supermarkten in Nederland klimaatneutraal zijn.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food11 juni, 2025
    Nieuwe acties dreigen bij Lidl na overleg

    Het nationaal overleg tussen de directie van Lidl en de vakbonden dinsdag heeft de situatie niet volledig kunnen ontmijnen. Vakbond ACV Puls vindt het voorstel tekortschieten en sluit nieuwe acties niet uit.

  • icon
    Food10 juni, 2025
    Rohlik gaat Ocado achterna: shift van onlinesupermarkt naar technologiebedrijf

    Rohlik zet zijn logistieke technologie in de etalage: met de verzelfstandiging van Veloq wil de Tsjechische onlinesupermarktgroep ook andere supermarktketens helpen met e-commerce. De Tsjechen volgen daarbij het voorbeeld van Ocado op meer dan één vlak.

  • icon
    Food10 juni, 2025
    Meer dan honderd winkelopeningen op de planning voor Carrefour Spanje

    In Spanje opent Carrefour dit jaar minstens honderd bijkomende winkels, en groeit zo door naar meer dan 1.600 verkooppunten. Daarmee versterkt de retailer zijn marktleiderspositie in het land.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN