RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wijnwebshop Our Daily Bottle opent volautomatische wijnbar

icon
Food17 juli, 2020

Online wijnwinkel Our Daily Bottle opent een fysieke winkel annex wijnbar waar klanten zichzelf kunnen bedienen. De start-up wil zo op een drempelverlagende manier wijn toegankelijk maken voor een jong publiek.

 

‘Fygitaal’ concept

The Tasting Room, zo heet de nieuwe zaak aan de Vlaamsekaai in Antwerpen. De winkel wil een mix zijn van retail en e-commerce: een ‘fygitaal’ concept dus, waar klanten zelf een glas wijn kunnen tappen uit een automatische dispenser. De Enomatic presenteert een wisselend assortiment van zestien wijnen op de perfecte temperatuur en schenkt naar keuze een proevertje, een half glas of een heel glas. Betalen doe je met een oplaadkaart.

 

Het is een initiatief van ondernemer Isabeau Sas, die vier jaar geleden de webshop Our Daily Bottle lanceerde. Die verkoopt wijnabonnementen: voor 25 euro krijgen klanten maandelijks twee flessen en een magazine aan huis bezorgd. Sas selecteert daarvoor wijnbouwers die een frisse wind doen waaien in de nog vaak traditionele wijnwereld, met de nadruk op duurzame en ecologische wijnbouw. Ze wil wijn toegankelijker maken voor jongere generaties, de millennials en centennials.

 

QR-codes en aanraakschermen

“Een nadeel van online is dat je de wijn niet vooraf kan proeven”, vertelt ze. “Hier kan dat wel. We verlagen op die manier de drempel. Als digitale start-up vond ik dat ook een fysieke locatie een digitaal karakter moest hebben, vandaar de keuze om met automaten te werken. Ik ontdekte het toestel in Bordeaux.”

 

The Tasting Room is interactief opgebouwd: je kan QR-codes scannen om meer uitleg te krijgen van de wijnmaker, in een videoboodschap. De wijn meteen bestellen kan via een aanraakscherm in de winkel. Liefhebbers kunnen hier ook terecht voor wijncursussen en begeleide digitale degustaties met de wijnmakers. Er is overigens wél altijd een sommelier aanwezig.

 

Deze mix van retail en e-commerce bestond nog niet voor wijn in België, zegt Sas. Het hybride concept moet een nieuwe fase inluiden in het groeiverhaal van Our Daily Bottle.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop

    Groupement Les Mousquetaires, het bedrijf achter supermarktketen Intermarché, lijkt wat afstand te nemen van zijn model van verticale integratie: de groep zet nog eens acht voedingsfabrieken te koop.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    Europa zet voorzichtige stap naar het slopen van inkoopmuren

    Kunnen supermarktketens straks makkelijker over de grenzen inkopen? De Europese Commissie wil barrières wegnemen, maar wetgeving lijkt er voorlopig niet te komen. Dat stelt retailers wat teleur.

  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”

    Eind vorig jaar zou Ahold Delhaize geheime voorbereidende gesprekken zijn gestart met het oog op een overname van Carrefour. In januari zijn de onderhandelingen echter al afgesprongen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN