RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

DRU maakt koelkasten sexy.

icon
In bleed25 augustus, 2010

 

DRU behoort tot een grote industriële groep, en ondanks haar Belgische roots, vonden de producten hun weg over heel  Europa en de wereld. Vanwaar deze discretie en vanwaar de geringe aandacht voor België ? “U laat het uitschijnen alsof er kwaad opzet achterzit”, lacht Christophe Marynissen, sinds enkele jaren gedelegeerd bestuurder van DRU International, “maar toch is het  inderdaad zo dat onze marketing koelers zeer gegeerd zijn in de grotere economische entiteiten als Duitsland,  Spanje, Italië,  Nederland  en ga zo maar door. En als de vraag blijft aantrekken in deze markten, dan moet je alle zeilen bijzetten om hieraan te voldoen”.

 

We wandelen met Evelien Aernaudts, Sales Manager, door de showroom van DRU en altmeteen wordt alles duidelijk: er staan impuls-koelers met branding van zowat alle grote internationale en lokale merken, en dit uitgedost in verschillende talen en uitvoeringen. De showroom is eigenlijk een verzameling van alle mogelijke merken en producten die in Europa verkocht  worden.  “We zijn echt kind aan huis bij vrijwel alle marketing en sales afdelingen”, vertelt Evelien,  “onze  display koelers dragen bij tot de activering van de consument op de winkelvloer, het is een schakel in het hele verhaal. Maar vergis u niet: de koelers voldoen aan alle wettelijke vereisten en hebben alle relevante keuringscertificaten”.

 

DRU heeft in al deze jaren voornamelijk stijl, design en creativiteit gebracht in de anders vrije saaie wereld van “de koelkast”. Gekoelde displays van DRU zijn duidelijk niet louter functioneel – het koel houden van waren – maar spelen een actieve rol in de  commerciële en promotionele sfeer waarin een merk zich aan de consument wenst te presenteren. DRU gekoelde displays brengen de campagne en boodschap tot in elke hoek van een verkooppunt, met behoud van kwaliteit  én integriteit van het product.

 

“Kwaliteit nemen we bij DRU zeer ernstig”, gaat Christophe Marynissen verder, “Het is trouwens een bewuste keuze van DRU om de productie zoveel mogelijk in België/Europa te houden:  kwaliteit, korte aanvoerlijnen en snelle doorloop van idee tot productie zijn sterke troeven die klanten ten volle weten te waarderen, en ook uitspelen in hun voordeel.”  DRU is gevestigd  te Grobbendonk (Herentals Industrie) en beschikt hier over goed uitgeruste productie- en stockagefaciliteiten die samen meer dan 7.000m² omvatten.

 

altHet kwam plots in ons op dat dit zo’n product is dat je wel kent, maar waarvan je je nooit afvraagt wie het maakt. En dan vind je zoiets in België. “We zitten in een niche”, geeft Evelien Aernaudts toe, “maar dat is  geen hangmat.  DRU moet zich permanent bewijzen en door service, betrouwbaarheid en design haar leidende plaats in de niche blijven opeisen”. Christophe Marynissen treedt dit bij: “We leveren evenveel inspanningen op het gebied van ecologie, energiebehoud en verantwoord ondernemen als  in design, vormgeving en perfecte werking.  Koeling zal nooit de planeet redden, maar we kunnen de impact verkleinen en toch kwaliteit en (voedsel)veiligheid blijven garanderen. En dit alles in de juiste look.”  Evelien Aernaudts hamert ook op kwaliteit en duurzaamheid als bewuste keuze:  “Wij maken geen wegwerp-koelers!”

 

Tot slot willen we nog graag weten wat de nabije toekomstplannen zijn van DRU. “Op de beurs Intermopro te Düsseldorf  (Duitsland) in september  stellen we maar liefst 4 nieuwe modellen voor”, begint Evelien Aernaudts, “en in de maanden daarna, tot een stuk in 2011, lanceren we geregeld nieuwe toepassingen en applicaties”.  “We hebben ons  ook ten stelligste voorgenomen’, pikt Christophe Marynissen in, “om DRU definitief in België op de kaart te zetten.”

U zal  de naam DRU ongetwijfeld de komende maanden nog horen vallen.

 

Voor wie niet kan wachten, neem een kijkje op www.dru.be.    

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN