RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lok klanten naar uw winkel met Mobilites.

icon
In bleed22 september, 2010

Heeft u al eens aan informerende schermen gedacht in de omtrek van uw bedrijf? Verrassend eenvoudig, maar verbluffend doeltreffend. Mobilites verhuurt LED-schermen speciaal voor dergelijke bedrijfsdoeleinden. Hun schermen informeren, promoten en illustreren evenementen of bedrijfsacties. En ze zuigen de klanten werkelijk naar binnen als de boodschap kort en krachtig is.

Mobilites werd tien jaar geleden in het leven geroepen door Dirk Vandenabeele. Een paar maand geleden is het team versterkt door commercieel directeur Nico Roodhooft.  RetailDetail kon het niet laten een aantal vragen te stellen.

“Wat voor mobiele schermen biedt Mobilites aan?” was natuurlijk onze eerste vraag. Nico Roodhooft toonde ons in de uitgebreide stock onmiddellijk de verschillende mogelijkheden.

Om hun klanten van dienst te zien hebben ze drie verschillende soorten schermen. Het eerste type scherm is het informatiescherm. “Dit is het meest eenvoudige type,” legt Roodhooft uit. “Op een informatiescherm kunnen korte tekstboodschappen en zaken als een logo worden geafficheerd. Informatieschermen zijn beschikbaar in zowel eenkleurige als driekleurige LEDs.”

Een tweede soort scherm is het publiciteitscherm. Hier zijn de mogelijkheden al heel wat uitgebreider. De publiciteitsschermen bestaan uit full colour LEDs. Dat heeft als grote voordeel dat ze naast het tonen van tekstboodschappen en logo’s in full colour, het mogelijk maken om geanimeerde clips af te spelen.
“Ze zijn daarom ideaal voor reclamecampagnes en voor het tonen van sponsors.”

Met hun videoschermen, ten slotte, zijn ze onder andere vaste partner van alle grote zomerfestivals. Maar ook in de retailsector bewijzen ze hun dienst. De schermen kunnen live beelden uitzenden, alsook dvd en video. Het zijn grote televisieschermen die onbegrensde afmetingen kunnen altaannemen. Dankzij een modulair systeem bevestigt men ze aan elkaar, tot desgewenst zelfs een grootte van 100m².

Daarenboven biedt Mobilites de unieke mogelijkheid om een mobiele campagne te voeren. Als mobiele campagne kunt u Mobilites inhuren om met een scherm en daarop een boodschap rond te rijden door uw verzorgingsgebied. Het bedrijf heeft eigen chauffeurs of huurt voor grootschalige campagnes interims in. Ze installeren een scherm op een aanhangwagen en uw boodschap is klaar om verspreid te worden.

“Hoe gaat het praktisch in zijn werk?” wilden we vervolgens weten. Want het lijkt toch een flinke hoogtechnologische boterham.

“We kunnen als nodig heel kort op de bal spelen,” aldus Nico Roodhooft. Een informatiescherm is van op afstand aan te sturen. Voor een publiciteitscherm moeten op de burelen van Mobilites eerst clips worden ontworpen. Maar ook die kunnen in slechts één dag worden gecreëerd.

“Het team van Mobilites komt de schermen tijdelijk plaatsen waar u maar wilt. In een uur kan alles gemonteerd zijn. Standaard staan de schermen op een statief, die zo van de vrachtwagen worden uitgeladen door onze mensen. Maar voor wie wil kunnen ze ook worden opgehangen.”

 “Bovendien hebben we altijd een 22tal schermen voorradig,” voegt de commercieel directeur toe. “Daarom zijn wij trouwens de grootste speler in België.”

De schermen kunnen op twee manieren worden aangedreven. Ofwel is er gewoon stroomaansluiting, met een kabel in het stopcontact, ofwel wordt stroom aangemaakt met behulp van een generator op benzine. Dan draait het scherm helemaal autonoom.

Wel moet er rekening mee worden gehouden dat soms vergunningen nodig zijn voor het plaatsen van een scherm. “De regelgeving hieromtrent is nogal vaag in België. Het kan van gemeente tot gemeente verschillen. We raden onze klanten daarom aan om eerst even af te stemmen bij de gemeente.”

“Maar waarom zijn de LED-schermen zo efficiënt om klanten aan te trekken?”
Het motto van Mobilites luidt “Wat beweegt, wordt gezien.” “De schermen hebben een directe impact! Ze vallen enorm op omdat de schermen licht geven en bewegen. De boodschap komt zodoende onmiddellijk bij de mensen aan.”

altDe kwaliteit van LED’s wordt bovendien steeds beter. In tegenstelling tot klassieke verlichting is LED licht zo sterk dat het ook overdag opvalt. In die zin is het een vrij nieuw medium. Men is er nog niet zo mee vertrouwd. “En zoals steeds is onbekend helaas ook onbemind. Maar eenmaal mensen onze schermen hebben geprobeerd, zijn ze overtuigd en zien we dat ze terugkerende klant worden,” aldus Roodhooft.

Onder de terugkerende klanten van Mobilites bevinden zich heel wat grote namen. In de retailsector heeft Mobilites de re-branding van Jet naar LukOil verzorgd. Met de mobiele schermen toonden ze op korte tijd op heel veel verschillende locaties de naamsverandering. LukOil huurt overigens nog steeds continue schermen voor onbepaalde tijd, die ze dan regelmatig laten verplaatsen voor acties of voor het afficheren van promoties aan verschillende tankstations en zelfs supermarkten.

Nico Roodhooft: “Het lijstje van bedrijven waar we al mee hebben samengewerkt is ontzettend lang. Ik zou eindeloos kunnen doorgaan.” Alle grote automerken doen steevast beroep op Mobilites om opendeurdagen of nieuwe modellen aan te kondigen. Zelfs voor spelers als Health City heeft Mobilites al reclameschermen verzorgd. “Elk bedrijf heeft wel een gigantisch aantal potentiële klanten die voorbij rijden, zij worden letterlijk naar binnen getrokken als de boodschap kort en duidelijk is.”

Toch waren we nog erg benieuwd naar de kostprijs voor het huren van de schermen.
“Dat valt erg goed mee! De meeste mensen zijn positief verrast als ze de prijzen horen”, stelt Nico Roodhooft ons gerust. Aangezien het om verhuur gaat, hoeven bedrijven niet te vrezen voor grote investeringen of instapkosten. Het is op die manier een verrassend toegankelijk medium.

Eigenlijk valt geen enkel bedrijf uit de boot voor Mobilites. “Elke retailer die een paar meter voor de deur heeft, komt in aanmerking. Zelfs wie geen ruimte voor de deur heeft, kunnen we met onze mobiele campagnes van dienst zijn.”

 

 

Voor meer informatie kunt u terecht op www.mobilites.be.

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN