RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

13% meer omzet en 8% meer winst voor H&M

icon
Mode27 maart, 2014

Marktaandeel blijft groeien

In het eerste kwartaal (december-februari), zag H&M zijn omzet toenemen met 13% tot ruim 32 miljard Zweedse kroon (ca. 3,6 miljard euro). Ook de nettowinst, omgerekend net geen 300 miljoen euro, lag een kleine 8% hoger dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

 

“Het jaar is goed van start gegaan, met een stijging in de verkopen over het eerste kwartaal van 12% in lokale munt, terwijl de kledingsector nog altijd te kampen heeft met een uitdagend macro-economisch klimaat“, zegt CEO Karl-Johan Persson. “We hebben bovendien marktaandeel gewonnen”, aldus Persson, die echter geen concrete cijfers gaf.

 

Opvallend: in Zwitserland, Nederland en thuisland Zweden blijft de groei achter op die van de andere belangrijke markten. De 130 Nederlandse verkooppunten realiseerden bijvoorbeeld ‘maar’ 2% meer omzet dan in het eerste kwartaal van vorig jaar: een mager beestje in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland (+7%) en Frankrijk (+11%). Topgroei is er in Italië, waar de omzet liefst 28% groeide.

 

375 nieuwe winkels dit jaar

’s Werelds op één na grootste modeconcern blijft dit jaar volop nieuwe verkooppunten openen: onder meer Melbourne, Milaan, Shanghai, München en New York (Fifth Avenue en Herald Square) krijgen een nieuwe flagshipstore. Daarnaast opent H&M in april zijn eerste winkel in Australië en na de zomer volgen ook de Filippijnen en India. In 2015 komen daar nog Peru en Zuid-Afrika bij.

 

Er beweegt echter ook wat naast hoofdketen H&M: zusje COS opende in februari zijn eerste vestiging in Zwitserland en breidt binnenkort uit naar de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Australië. & Other Stories betreedt dan weer de Belgische, Nederlandse en Amerikaanse markt.

 

Ook online blijven de Zweden aan de weg timmeren: half maart ging de H&M-webshop open in Frankrijk en later dit jaar volgen Spanje, Italië en China. COS opent nog dit jaar zijn webshop in de Verenigde Staten, terwijl & Other Stories hetzelfde doet in Australië, de VS en Ierland.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar neemt Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakte de overstap naar Medi-Market en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN