RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Armani blijft investeren na recordomzet

icon
Mode20 mei, 2014

Wisselkoersen drukken omzet

Armani haalde in 2013 een recordomzet van 2,19 miljard euro. Daarmee doet het 4,5 procent beter dan een jaar eerder, toen de omzet wel veel sterker groeide met 16 procent. Toch mag Armani tevreden zijn, want het kon op alle markten en bij elk merk een groei laten optekenen. De wisselkoersen drukten wel negatief op het resultaat: zonder wisselkoerseffecten kwam de groei in 2013 uit op 8,3 procent. Ook de groeivertraging in China had zijn gevolgen.

 

Die recordomzet leverde Armani een operationele winst van 401 miljoen euro op, 18 procent meer dan een jaar eerder. Armani investeerde vorig jaar ook 100 miljoen euro in de uitbreiding van het winkelnetwerk en het verbeteren van onder andere de productieketen. Die investeringen zal het ook dit jaar verderzetten. Zo wil het dit jaar minstens evenveel winkels opendoen als in 2013.

 

Verdere investeringen

Daarnaast heeft het ook de resterende 50 procent van A/X Armani Exchange overgenomen. Met dat fastfashionmerk wil het de concurrentie aangaan met merken zoals H&M en Zara. Momenteel zijn er wereldwijd 270 winkels van A/X Armani Exchange.

 

Het merk krijgt ook wel wat kritiek te verduren, omdat het steeds meer focust op het midden van de markt, waardoor het luxe-imago van het merk zou aangetast worden. Dit terwijl andere merken zoals Gucci en Louis Vuitton net meer en meer focussen op de rijkere klanten.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode27 juni, 2025
    Zelfstandige modewinkels verkopen matig ondanks zonnig voorjaar

    Ondanks een zonnig en droog voorjaar, hebben zelfstandige modewinkels in België een bescheiden verkoopresultaat geboekt. Dat blijkt uit een bevraging van Mode Unie en UNIZO, vlak voor de start van de zomersolden op dinsdag 1 juli.

  • icon
    Mode27 juni, 2025
    Nike: omzetval kleiner dan gevreesd, maar herstel blijft broos

    Afgelopen jaar kelderden de omzet en winst bij Nike, maar nieuwe CEO Elliott Hill probeert het tij te keren. Hoewel de kwartaalcijfers opnieuw een daling laten zien, klinkt het management opmerkelijk strijdvaardig.

  • icon
    Mode26 juni, 2025
    H&M hoopvol ondanks omzet- en winstval

    Het afgelopen kwartaal viel iets beter mee dan verwacht bij H&M Group - en dat ondanks een stevige winstdaling en stagnerende omzet. Volgens CEO Daniel Ervér zal het tij mogelijk keren in de tweede helft van het boekjaar.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN