RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AmazonC&AWehkampZalando
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

C&A stopt samenwerking met Amazon, Wehkamp en Zalando

icon
Mode25 januari, 2024

C&A zet een punt achter de samenwerking met externe digitale marktplaatsen. De moderetailer ziet kansen om te groeien met de eigen digitale kanalen en het lidmaatschapsprogramma ‘C&A for you’.

Loyaltyprogramma

Al sinds 2008 werkt C&A samen met Wehkamp, in 2022 volgden Amazon en Zalando. De moderetailer hoopte via deze marktplaatsen nieuwe klanten aan te trekken, die vervolgens hun aankopen ook rechtstreeks in de webshop en de winkels van C&A zouden doen. Maar dat bleek niet het geval, leert een uitgebreide evaluatie. Bovendien resulteerden de marktplaatsactiviteiten wel in een hogere omzet, maar niet in de verwachte marges. Daarom maakt C&A nu afspraken met Amazon, Wehkamp en Zalando over een gecontroleerde afsluiting.

Voortaan zal het modebedrijf focussen op het versterken en laten groeien van zijn eigen digitale kanalen. Een belangrijke rol is weggelegd voor het vorig jaar gelanceerde lidmaatschapsprogramma ‘C&A for you’, dat de retailer moet helpen om langdurige klantenrelaties op te bouwen.

“Het programma kende een succesvolle start met bijna 4 miljoen leden in heel Europa en we geloven sterk in het groeitraject dat voor ons ligt. We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien”, legt chief digital & transformation officer Wim Blaauw uit.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 november, 2025
    Franse warenhuisketen BHV stelt opening van vijf Shein-winkels uit

    De opening van Shein-winkels in vijf Franse BHV-warenhuizen, die gepland was voor november en december, wordt “met enkele dagen of weken” uitgesteld omdat de retailer aanbod en prijzen wil aanpassen.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    Vinted gaat van start in de Verenigde Staten

    Vinted richt het vizier op de Verenigde Staten, nu de omzet dit jaar de mijlpaal van 10 miljard euro bereikt. Vanaf maandag is het tweedehandsplatform beschikbaar in New York, als eerste test.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    WK atletiek doet Asics over de grenzen heen groeien

    De Japanse sportmodegroep Asics wist in de eerste drie kwartalen van 2025 een dubbelcijferige groei te behalen in zowel verkoop als winst. In alle regio’s was er deze zomer groei.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN