RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven C&A
  • Onderwerpen Expansiewinkelopeningen
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

C&A wil groeien met kleinere stadswinkels

icon
Mode11 maart, 2024
C&A Ferdinand Bolstraat

In Amsterdam heeft C&A afgelopen weekend twee winkels geopend volgens een nieuw stadsconcept: veel kleiner, met de focus op inspiratie en service en enkel gericht op een vrouwelijk publiek.  

Persoonlijke dienstverlening

C&A heeft een nieuwe stadsformule bedacht die maximaal inzet op inspiratie, shopervaring en klantenrelaties, specifiek gericht op vrouwen. Met een winkeloppervlakte van ongeveer 300 m² zijn de winkels beduidend kleiner dan een doorsnee filiaal van de modeketen. In Amsterdam opende de retailer er meteen twee: in de Kinkerstraat (Amsterdam-West) en de Ferdinand Bolstraat (De Pijp).

“In deze Amsterdamse winkels is meer ruimte voor een persoonlijke ondersteuning en een meer op maat gemaakte dienstverlening. Denk daarbij aan personal shopping op afspraak, of persoonlijke aanbiedingen voor onze lokale members”, zegt Stefanie Schneider van C&A Benelux. “Bovendien stappen we ook af van de gekende winkelpresentatie en zetten we volop in op het inspireren van onze klanten. Waar je ook kijkt, kan je leuke combinaties zien die onze collecties mixt en matcht.”

Moderniseringsoperatie

De nieuwe stadsformule speelt een belangrijke rol in de groeiambities van C&A. Na een periode waarin het bedrijf vooral verouderde en te grote winkels sloot, plant de modespeler meer dan honderd nieuwe winkelopeningen in Europa in de komende drie jaar. Een groot aantal van die winkels zullen stadswinkels zijn. Klanten willen geïnspireerd worden en verkiezen kleinere winkels, geen reuzenpanden met vijf verdiepingen.

Onder CEO Ginny Boer is C&A goed drie jaar geleden begonnen aan een grote moderniseringsoperatie, waarbij de winkels en de collecties een upgrade kregen, maar waarbij het bedrijf ook herhaaldelijk moest herstructureren. Met 1.300 winkels in zeventien landen is het merk nog steeds een toonaangevende Europese speler.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Claire’s onder curatele in Frankrijk, volgt VK?

    De Franse dochteronderneming van de Amerikaanse accessoireketen Claire’s is door de handelsrechtbank van Parijs onder curatele geplaatst, in het Verenigd Koninkrijk dreigt een gelijkaardig scenario. Wat liep er fout?

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Outdoor-distributeur Elements zet impact voorop: “Moeilijk gaat ook”

    Outdoor-distributeur en -agent Elements kiest nooit voor de evidente weg. Ook niet nu het bedrijf een eerste fysieke showroom in Nederland opent. “Onze filosofie is: moeilijk gaat ook,” zegt co-CEO Philippe Declercq. “We willen geen excuusbedrijf zijn.”

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    LVMH wil Marc Jacobs verkopen

    Het Franse luxeconglomeraat LVMH zou het Amerikaanse modehuis Marc Jacobs willen verkopen wegens teleurstellende prestaties. Volgens insiders zouden de Fransen hopen op een verkoopprijs rond het miljard euro.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN