RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Cijfers Giorgio Armani blijven in stijgende lijn

icon
Mode12 november, 2013

Record groepsomzet

“Deze benadering hielp ons snel te reageren op de moeilijkheden die zich voordeden als gevolg van de langdurige economische crisis die helaas nog immer gevolgen heeft voor de markt,” aldus Armani in een persbericht. De merken binnen de groep zijn Giorgio Armani Privé, Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, AJ Armani Jeans, A|X Armani Exchance, Armani Junior en Armani/Casa.

 

De totale groepsomzet, inclusief licenties, steeg vorig jaar naar 7,4 miljard euro, een record. De operationele winst steeg daarbij met 20,5% naar 339,5 miljoen euro. In 2012 investeerde het bedrijf ook 157,5 miljoen euro, om zijn distributienetwerk zo te versterken.

 

Meer dan 2.200 winkels wereldwijd

Zo opende het een reeks nieuw winkels in Europa, waaronder acht nieuwe filialen in Londen. Ook in het Verre Oosten werd er geïnvesteerd: zo kwamen er in Japan alleen al tien nieuwe locaties van Armani. In Amerika werden er twaalf winkels geopend, wat wereldwijd het totaal op meer dan 2.200 winkels bracht op het einde van 2012.

 

Europa blijft de grootste markt, met een omzet van 882,4 miljoen euro. In Noord-Amerika kwam de omzet uit op 654,6 miljoen euro en in het Verre Oosten was er sprake van een cijfer van 558,3 miljoen euro. Op de thuismarkt Italië was de omzet 422 miljoen euro. Bij de merken waren Armani Jeans (+24,7%) en Armani Junior (+18,1%) de grootse groeiers.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Europese Commissie tikt Shein op de vingers

    De Europese Commissie beschuldigt kledijgigant Shein van systematische inbreuken op de Europese consumentenwetgeving. Shein krijgt een maand de tijd om orde op zaken te stellen, anders volgen er mogelijk boetes.

  • icon
    Mode26 mei, 2025
    Adidas raakt klantgegevens kwijt na cyberaanval

    Adidas waarschuwt voor een mogelijk datalek na een cyberaanval bij een externe klantenserviceprovider. Het sportmerk is lang niet het enige slachtoffer van digitale inbraken: het lijkt een heuse plaag onder retailers.

  • icon
    Mode23 mei, 2025
    Nike keert terug naar Amazon

    Na een afwezigheid van zes jaar gaat Nike weer rechtstreeks verkopen op het Amazon platform. Tegelijk kondigt het bedrijf ook prijsverhogingen aan, die het gevolg zijn van Amerikaanse invoerheffingen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN