RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags tweedehands
  • Bedrijven eBay
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

eBay wordt nu ook “officieel” tweedehandskanaal voor luxe

icon
Mode3 mei, 2023
Shutterstock.com

Luxemerken kunnen nu rechtstreeks tweedehandsspullen verkopen via eBay, dankzij een nieuw partnerprogramma. Consumenten zien voortaan op de website wanneer iets “erkend” is door het merk zelf.

Veilige luxe

Tweedehandsplatform eBay lanceert een nieuw “Certified by Brand”-programma voor de doorverkoop van luxeartikelen. De e-commercemarktplaats gaat rechtstreekse partnerschappen aan met luxemerken, waardoor die ofwel zelf tweedehandsitems kunnen aanbieden op de site, ofwel verkopers kunnen “erkennen” als officieel en veilig.

Met de stap wil het platform de verkoop van namaak tegengaan, maar ook inspelen op de sterk groeiende markt van tweedehandsluxe. Merken die aan het programma deelnemen, krijgen op hun beurt toegang tot de consumentendata en een extra verkoopkanaal – zonder hun eigen kanalen te hoeven “vervuilen” met tweedehands.

Geautoriseerde doorverkoop

Om “goedgekeurde” luxeproducten te herkennen, gebruikt eBay twee badges. De eerste is een “direct van het merk”-aanduiding, dat aangeeft dat product ofwel rechtstreeks van de fabrikant van het merk afkomstig is, ofwel eerder door het merk is geverifieerd. Een tweede badge duidt aan dat de verkoper niet het merk zelf, maar wel een “door het merk geautoriseerde verkoper” is.

Wereldwijd zal de markt voor tweedehandse luxeartikelen tegen 2027 250 miljard dollar waard zijn, schat de Ellen MacArthur Foundation. Bij eBay hebben tweedehandsaccessoires, zoals horloges, handtassen, juwelen en sneakers, het laatste jaar alvast een dubbelcijferige groei gekend. “De secundaire markt voor premium- en luxegoederen is in 2022 aanzienlijk gegroeid, gedreven door het enthousiasme van de consument voor verzamelen, schaarste en passie-investeringen”, zegt Tirath Kamdar, hoofd luxe bij eBay, aan Glossy.

Voor merken kost deelnemen aan het programma niks, maar wie straks een juweel of handtas met zo’n badge koopt, krijgt wel een echtheidscertificaat meegeleverd. Bij horloges krijgen kopers zelfs minstens een jaar garantie. Het programma wordt eerst uitgerold in de Verenigde Staten, maar zou later naar andere markten komen.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest

    Op een bijzondere ondernemingsraad volgende week donderdag vrezen de 5.000 Belgische medewerkers van Nike voor ontslagen. Het sportmerk is zijn voorsprong aan het verliezen en CEO Elliott Hill moet op zoek naar 2 miljard dollar aan besparingen.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    Shein wijzigt beursplannen: ruilt Londen voor Hong Kong

    Omdat Shein geen goedkeuring kreeg van de Chinese toezichthouders voor een beursgang in Londen, zou het controversiële e-commercebedrijf nu binnen het jaar op de beurs in Hong Kong willen noteren.

  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje

    H&M zet zijn vernieuwingstraject in België voort met de heropening van de winkel in de Langemunt in Gent. Volgens de keten wil de nieuwe architecturale aanpak — helderder, ruimer en verfijnder — bijdragen aan “meer inspirerende modeverhalen” en een “vlottere, omnichannel winkelervaring”.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN