RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gap ziet winst dalen maar haalt verwachtingen

icon
Mode21 augustus, 2015

Old Navy blijft groeien

De omzet van de groep Gap viel in het tweede kwartaal terug met 2 procent naar 3,9 miljard dollar (3,5 miljard euro). Daarmee kwam het wel nog uit binnen de verwachtingen van analisten. De vergelijkbare omzet bij de gelijknamige keten Gap daalde in het tweede kwartaal met 6 procent, terwijl er bij Banana Republic een terugval van 4 procent was. Old Navy deed het een stuk beter met een stijging van 3 procent.

 

Een jaar geleden haalde Gap nog een winst van 332 miljoen dollar (295 miljoen euro). Dit jaar moest het modebedrijf het stellen met 219 miljoen dollar (195 miljoen euro). Dat was voor een deel te verklaren door herstructureringskosten binnen het bedrijf, vooral dan bij de keten Gap.


Fast-fashion

Gap verwacht dit jaar op dat vlak tussen 130 en 140 miljoen dollar (115 tot 124 miljoen euro) uit te geven. Het plan is om ongeveer 175 winkels van Gap te sluiten en 250 banen op het hoofdkantoor te schrappen. Zo wil de nieuwe CEO Art Peck, die sinds februari aan de slag is bij Gap, de merken Gap en Banana Republic weer laten aansluiten bij het succes van Old Navy.

In een poging om ook een graantje mee te pikken van het succes van ketens als H&M en Zara, gaat Gap in een aantal winkels ook het concept van fast-fashion uittesten. Zo kan de keten sneller inspelen op veranderde modetrends.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode26 juni, 2025
    H&M hoopvol ondanks omzet- en winstval

    Het afgelopen kwartaal viel iets beter mee dan verwacht bij H&M Group - en dat ondanks een stevige winstdaling en stagnerende omzet. Volgens CEO Daniel Ervér zal het tij mogelijk keren in de tweede helft van het boekjaar.

  • icon
    Mode25 juni, 2025
    Mango veroordeeld voor schending auteursrechten met NFT’s

    De rechtbank heeft Mango veroordeeld omdat het merk NFT's maakte van kunst van gerenommeerde Spaanse kunstenaars zoals Miró. Het voorval vond plaats in het kader van een promotiecampagne bij de opening van een Mango-winkel in New York.

  • icon
    Mode24 juni, 2025
    Modeverhuurder Dressr haalt miljoen euro op en wil naar Nederland

    Dressr heeft een succesvolle seed-investeringsronde van 1 euro miljoen afgerond. Daarmee zet het Antwerpse kledingverhuurplatform koers naar verdere groei in België en uitbreiding naar Nederland.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN