Deckers Brands, de eigenaar van schoenmerken als Hoka en Ugg, wist in het eerste kwartaal met 17% te groeien. De internationale groei bedroeg zelfs bijna 50%, al gaan niet alle merken van de Amerikaanse groep erop vooruit.
Beter dan verwacht
Met een kwartaalomzet van 964,5 miljoen dollar (820 miljoen euro) haalde Deckers de kaap van het miljard net niet. Twee merken stuwden dat bedrag fors hoger: de omzet van Hoka steeg met 19,8%, die van Ugg met 18,9%. De verkoop van de andere merken van de Californische groep – waaronder Teva – daalde echter met 19%. Terwijl de binnenlandse omzet met 2,8% daalde, groeide de internationale omzet met 49,7%. De nettowinst steeg van 115,6 miljoen dollar vorig jaar naar 139,2 miljoen dollar (120 miljoen euro).
“Hoka en Ugg presteerden beter dan onze verwachtingen voor het eerste kwartaal, met een robuuste groei die solide resultaten opleverde voor het begin van het boekjaar 2026”, aldus CEO Stefano Caroti. “Hoewel de onzekerheid in de mondiale handelsomgeving groot blijft, is ons vertrouwen in onze merken niet veranderd en zijn de kansen op lange termijn aanzienlijk. We zullen voortbouwen op de fundamentele sterke punten van ons krachtige bedrijfsmodel terwijl we onze strategie blijven uitvoeren.”


