RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M zet sterke prestatie neer in eerste jaarhelft

icon
Mode18 juni, 2014

Omzet Nederlandse winkels stijgt met 9%

Vooral in het tweede trimester werden sterke resultaten neergezet: H&M boekte tussen begin maart en eind mei een omzet van 31,635 miljard Zweedse kroon of 3,51 miljard euro: dat is 20% meer dan in dezelfde periode een jaar geleden. Een deel van die vooruitgang was evenwel het gevolg van de zwakkere kroon, aangezien bij onveranderde wisselkoersen een toename met 16 procent zou zijn opgetekend.

 

In de 131 Nederlandse verkooppunten kwam het verkoopcijfer uit op 1,942 miljard kroon of 215 miljoen euro. Dat is in kroon 15% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In euro bedroeg de toename in Nederland 9%. Voor de 76 Belgische winkels bedroeg de omzet dan weer 986 miljoen kroon of 110 miljoen euro: een stijging van 13% in euro en zelfs 19% meer in kroon.

 

De sterke resultaten trekken de cijfers voor de eerste helft van het boekjaar omhoog. Die sluiten af met een toename van de omzet met 17 procent in kroon, in lokale munt bedroeg de vooruitgang 14 procent. De aanzienlijke groei wordt trouwens ook doorgetrokken naar het winstcijfer, dat over het eerste halfjaar van 7,113 miljard kroon (790 miljoen euro) naar 8,458 miljard kroon (939 miljoen euro) steeg.

 

Nieuwe initiatieven slaan aan

“Al onze merken – H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday en H&M Home – kenden een sterke verkoop. Tezamen met een goede kostencontrole leidt dat tot een hogere winst”, aldus topman Karl-Johan Persson.

 

Tijdens het tweede kwartaal opende H&M ook een eerste winkel in Australië (Melbourne). Voorts startte het met online verkoop in Frankrijk. Beide activiteiten gingen goed van start.

 

Expansieplannen voor de herfst

De komende maanden wil H&M zijn positie verder uitbouwen. In de herfst lanceert het concern een uitgebreid aanbod aan schoenen voor vrouwen, mannen en kinderen. Dit gebeurt in negen geselecteerde markten en in de online winkels. De keuze van de fysieke markten wordt later meegedeeld, maar China, VS, het Verenigd Koninkrijk en Zweden zijn er alvast bij.

 

Voorts wil H&M een online winkel openen in Spanje en Italië om tegen het jaareinde China aan te pakken. Volgend jaar volgen acht tot tien nieuwe online markten. Al heeft H&M ook voor fysieke winkels nog plannen: in de herfst start het bedrijf met verkooppunten in de Filipijnen en India, terwijl in België dit jaar winkels onder het logo van &Other Stories worden geopend. Voor 2015 staan fysieke verkooppunten in Peru en Zuid-Afrika op het programma.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Verenigd Koninkrijk verbiedt advertenties van Nike, Lacoste en Superdry

    De Britse reclametoezichthouder heeft betaalde Google-advertenties van Nike, Lacoste en Superdry verboden vanwege misleidende duurzaamheidsclaims. De ads gebruikten termen als “duurzame kleding” en “duurzame materialen” zonder onderbouwing.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN