RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Bedrijven Kiabi
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kiabi zoekt groei in transformatie naar familieplatform

icon
Mode11 februari, 2025
© Werner Lerooy / Shutterstock.com

De Franse moderetailer Kiabi brak vorig jaar records qua omzet en winst. Aangezien de markt nu echt wel “overvol” is, zoekt het bedrijf andere vruchtbare bodems.

“De wereld verandert, wij transformeren”

Met een groei van 5% naar 2,3 miljard euro heeft Kiabi weer een nieuw omzetrecord te pakken. Ook de winst steeg verder, maar daarover geeft het Franse familiebedrijf geen precieze cijfers vrij. De groei zat vooral in expansie: Kiabi betrad vorig jaar vijf nieuwe markten, waaronder Egypte, Jordanië en Koeweit. In België groeiden de verkopen met 24%, maakte het bedrijf vorige maand al bekend.

Op de Franse thuismarkt opende Kiabi vorig jaar vijf winkels en voor 2025 staan al vier nieuwe locaties op de planning. Het doel is om nog een twintigtal Franse vestigingen te openen tegen 2027, hoewel het er “gaatjes zoeken” is op een al volle markt. Op de Belgische markt staan er drie nieuwe winkelopeningen op de planning – maar de twee jaar geleden beloofde Vlaamse vestiging zal daar nog niet bij zijn, geeft het bedrijf toe.

Diversificatie

In mature markten zet de keten in op verdichting, met kleinere franchisewinkels, en diversificatie. Eind vorig jaar zagen tweedehandsconcept ‘Beebs by Kiabi’ en interieurmerk Kiabi Home het licht, terwijl het nieuwste winkelconcept Colours gericht is op meer flexibiliteit. “Van een moderetailer evolueren we naar een platform voor families”, zei Kiabi op een persconferentie in het gloednieuwe hoofdkantoor – met laboratoriumwinkel van liefst 3.000m² – nabij het Franse Rijsel.

De expansie gaat dit jaar gewoon verder, naar alweer vijf nieuwe landen via franchise. Ook rolt Kiabi een nieuwe klantenapp uit, die een echte “omnichannel-tool” moet zijn. Klanten kunnen er behalve online reserveren bijvoorbeeld ook de voorraad in hun dichtstbijzijnde winkel zien. In België zal de app hand in hand gaan met de lancering van het vernieuwde getrouwheidsprogramma, dat behalve kortingen ook laat sparen voor belevenissen en diensten zoals babysitten.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN