RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

icon
Mode8 oktober, 2014

Korting voor een ‘like’

“Het nieuwe klantenprogramma is meer dan een klantenkaart: het is alles wat we nodig hebben om de klant dichter bij ons en ons ook dichter bij de klant te brengen”, vertelt de Kipling-topman. Het systeem is nu al gelanceerd in Europa en indien succesvol wordt de klantenkaart vervolgens ook wereldwijd uitgerold, maar elk werelddeel krijgt de vrijheid het klantenprogramma aan te passen aan de eigen markt.

 

Klanten worden in het nieuwe systeem beloond voor elke interactie rond het merk op sociale media: of ze nu iets ‘liken’, delen of becommentariëren, het levert allemaal een bepaald aantal punten. Die kunnen dan worden ingezet om kortingen te krijgen bij de aankoop van Kipling-producten, zowel in de eigen winkels als in wholesale-verkooppunten en online.

 

Exclusieve producten en voordelen

Al beoogt CEO Macey er meer mee dan enkel een kortingkaart: “Het is niet te vergelijken met wat we tot nu toe kennen. Eenmaal geregistreerd, krijgt de klant onmiddellijk voordelen. Leden zullen ook extra’s krijgen als toegang tot exclusieve producten in onze eigen winkels of in onze webshops. We willen trouw belonen met aangepaste proposities voor alle mogelijke kanalen.”

 

“Het is een uniek getrouwheidsprogramma”, vervolgt Macey trots. “Het past dan ook volledig in de nieuwe lijn die Kipling uitgaat: samen met een aantal gerenommeerde reclamebureaus hebben we een globale identiteit en architectuur voor het merk ontworpen, dat inzet op omnichannel en productinnovatie.”

 

Zo heeft Kipling begin deze maand ook zijn website volledig vernieuwd en kregen ook zes winkels van het merk met het aapje een make-over, waaronder de eigen winkels in Londen, Antwerpen en Brussel.

 

Retail, wholesale en online hand in hand

“We geloven heel sterk in het combineren van kanalen: retail, wholesale en online gaan voor ons hand in hand. We willen een sterke fysieke aanwezigheid hebben in de winkelstraten, omdat daar onze basis ligt en we ook zien dat het de onlineverkoop stimuleert. Ons winkelconcept evolueert nog constant, maar momenteel zijn we shop-in-shops in warenhuizen aan het herinrichten. Zo hebben we er 450 wereldwijd”, weet Macey.

 

“De resultaten bevestigen onze tactiek: als je naar het recentste jaarrapport van VF Corporation kijkt, de wereldwijde multinational waar Kipling deel van uitmaakt, zie je dat Kipling één van de sterkste groeiers van de groep is. In Londen, waar we de winkels als eerste hebben getransformeerd, is de omzet met zo’n 20% gegroeid.”

 

Meer ‘limited editions’

Om de eigen winkels van de andere verkooppunten te onderscheiden, denkt Kipling niettemin aan meer ‘limited edition’-collecties met innoverende en luxueuzere producten als productlijnen in leer. “We zijn ook nog bezig met een ‘top secret’ initiatief rond productinnovatie, maar daarover later meer”, vertrouwt Richard Macey ons nog toe.

 

“Dankzij de steun van VF Corporation kunnen we met Kipling grootse dingen doen. Van een Antwerps label is Kipling uitgegroeid tot een wereldmerk. We zijn als handtassenmerk anderen op veel vlakken voor. België mag trots zijn op Kipling, het is vandaag volgens mij het meest succesvolle Belgische modemerk”, aldus de CEO.

 

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Zara-moeder hoopt op zomerse heropleving na traag voorjaar

    Inditex heeft een langzame start van het jaar achter de rug, met lagere groei dan verwacht. Toch blijft de modereus sterk in zijn schoenen staan: de marges en winstgevendheid blijven op peil.

  • icon
    Mode10 juni, 2025
    H&M: koopt de oprichtersfamilie de modegigant terug?

    Sinds 2016 vergroot de familie achter de H&M Group gestaag zijn aandeel in het beursgenoteerde bedrijf. Mogelijk komt het op termijn zelfs tot een volledige overname.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN