Lululemon breidt zijn Europese activiteiten verder uit: de Canadese sportkledingretailer opende zopas een eerste Italiaanse winkel in het winkelhart van Milaan.
Nieuwe impuls voor Europese expansie
Het nieuwe filiaal bestrijkt twee verdiepingen met een totale oppervlakte van 530 m². Klanten vinden er het volledige assortiment aan heren- en damescollecties, met items voor activiteiten zoals yoga, hardlopen en golf. Het winkeldesign combineert traditioneel Italiaans vakmanschap met hedendaagse technologie. Internationale bezoekers profiteren bovendien van taxfree shoppen via Global Blue.
Met de opening zaterdag in Milaan onderstreept Lululemon zijn groeiambities in Europa. De retailer, die wereldwijd 770 vestigingen telt, wil tegen eind volgend jaar het internationale aandeel in de omzet flink verhogen. Begin juli zette de keten voet aan de grond op Londen Heathrow, waar ze haar eerste winkel op een Europese luchthaven opende in Terminal 5. Lululemon gelooft dat dit soort locaties cruciaal zijn om merkloyaliteit op te bouwen in nieuwe markten. Enkele weken eerder opende ook al de eerste Belgische winkel, in Antwerpen.


