RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Macintosh kan tij nog niet keren

icon
Mode29 juli, 2015

Online doet het goed

De totale omzet liep met drie procent terug, naar 204 miljoen euro. De lagere omzet kwam er door verschillende promoties in de winkels, maar Macintosh sloot ook 9 procent van zijn filialen ten opzichte van een jaar eerder.

 

Het nettoverlies zakte wel van 31 naar 4 miljoen euro, als positief gevolg van de verkoop van winkels: zo verkocht Macintosh in mei van dit jaar Nea International voor 16 miljoen euro. De afslankoperatie is overigens nog niet voltooid: Macintosh wil dit jaar ook nog af van Kwantum en zijn Britse activiteiten.

 

Macintosh heeft dan ook gemengde gevoelens over de resultaten. “Na de significante winst van marktaandeel in H1 2014 hebben we in de eerste jaarhelft van 2015 bij Fashion NL zowel in “like-for-like” winkels als online opnieuw marktaandeel gewonnen”, zegt CEO Kurt Staelens. “Ook in België zien we onze crosschannelstrategie tot uitdrukking komen in een snellere online groei dan de markt.”

 

De online omzet van Macintosh steeg dan ook sterk: in Nederland ging de online omzet bij de schoenenketens de hoogte in met 22,3%, terwijl in de BeLux sprake was van een stijging van 19,2%. Dit staat in schril contrast met de offline omzet, die in Nederland met 4,8% terugviel en in BeLux met 0,4%. In totaal daalde de omzet van de schoenenwinkels in Nederland met 2,2%, terwijl er in BeLux sprake was van een lichte stijging van 0,2%.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode23 juni, 2025
    Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam vragen gerechtelijke bescherming

    Princesse Tam Tam en Comptoir des Cotonniers hebben vrijdag gerechtelijke bescherming aangevraagd. De reorganisatie volgt op al een forse herstructurering in 2023 door eigenaar Fast Retailing.

  • icon
    Mode23 juni, 2025
    CEO Prada stapt op wegens meningsverschillen

    Gianfranco D'Attis, de CEO van Prada, legt eind deze maand zijn functie neer. Het afscheid komt na "onderling overleg", zo meldt Prada. Andrea Guerra, de algemeen directeur van de Prada Group, neemt tijdelijk de rol van brand CEO over.

  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort

    Brooklyn heeft vandaag zijn achtste winkel geopend in Nieuwpoort. De jeans- en multimerkenspecialist noemt Vlaanderen een "vruchtbare bodem voor vernieuwende retailconcepten".

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN