Crisis in de modebranche? Niet voor Mango: de Spaanse modegroep realiseerde een groei met dubbele cijfers in de eerste helft van van het huidige boekjaar 2025, mede dankzij een sterke focus op internationale expansie.
Winkelopeningen
De halfjaaromzet van Mango steeg met 12% naar 1,7 miljard euro. Online vertegenwoordigde met een bedrag van 535,68 miljoen euro al 31% van de omzet. Internationale activiteiten zijn goed voor 78% van de totale omzet. De grootste markten voor het bedrijf zijn Spanje, Frankrijk, Turkije, Duitsland en de Verenigde Staten.
Het fysieke winkelnetwerk breidde uit met 78 winkelopeningen en 30 renovaties, wat het totaal op 2.925 verkooppunten in meer dan 120 markten bracht eind juni. Daarvan zijn 1.800 eigen winkels en franchisewinkels, en bijna 1.100 shop-in-shops. De moderetailer opende onder andere vlaggenschipwinkels in München en Barcelona. In diezelfde stad opende ook de eerste aparte Mango Home-winkel.
Onderscheidend aanbod
“In een onzekere sectorale, macro-economische en geopolitieke omgeving bevestigen de positieve resultaten van de eerste helft van het jaar de robuustheid van ons model en versterken ze onze strategie”, zegt voorzitter en CEO Toni Ruiz. “We blijven groeien met een langetermijnvisie, met een onderscheidend waardeaanbod dat goed wordt ontvangen door onze klanten over de hele wereld”.
Zopas nog benoemde Mango Helena Helmersson, de voormalige CEO van H&M, als onafhankelijk bestuurder. De groep herschikt het management na het onverwachte overlijden van oprichter Isak Andic eind vorig jaar.